iets verkort rechtsachter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

iets verkort rechtsachter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 17:47

B'elanna loopt al een dag of twee rechtsachter iets korter... Niet kreupel, maar gewoon iets kortere pas.
Ze is wel met de domme hoofd bovenop een paar balkjes gaan staan een dag of 4 geleden (ze wou er te snel overheen). In draf en galop zie je eigenlijk niets, alleen in stap verkort ze dus iets.

Kan dit komen door dat verstappen op die balkjes?
En zo ja, wat doe ik dan? Afspuiten en rust, of juist voorzichtig op rechte lijnen rijden?

Iemand tips?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 22:39

schop Knipoog
Niemand dit meegemaakt?

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:49

Het kan heel goed met het verstappen te maken hebben.
Aan de andere kant, de stap is ook altijd heel goed rijtechnisch te verknoeien. Doet ze het alleen wanneer je erop zit of ook aan de hand?

Wanneer het door de balkjes komt, zoek dan het been af naar een spier (oid) die warmer en dikker is dan z'n omgeving. Is er duidelijk een spier aan te wijzen (goed voelen), dan kan je koelen en weiderust geven.
Is het been verder mooi droog en geen afwijking te vinden, doe dan een paar dagen kalm aan in de training.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 22:56

ze doet het ook aan de hand. Toen viel het pas echt op. Ze heeft altijd de neiging tegen de telgang aan te lopen als ze er mee weg kan komen (ja het is een schatje), dus ik let altijd erg goed op hoe ze stapt, zodat het een nette viertakt blijft. Toen het niet lekker voelde ben ik afgestapt om te kijken. Zowel in zachte grond als op de harde weg doet ze hetzelfde. Het is niet erger op een volte links of rechtsom. Ik kan inderdaad geen enkele warme of dikkere plek vinden. Maar ik zal morgen nog eens goed kijken. En dan maar voorzichtig wat blijven rijden als ik niets vind. Dankjewel!