Onze merrie heeft een ernstig ongeluk in stal gehad..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Re: Onze merrie heeft een ernstig ongeluk in stal gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:03

in t begin geloofde ik t nog maar nadat er stond ik ben er heel de nacht geweest terwijl er eerderstond dat je toch naar lisse ging wat ik dan al niet zou doen maar goed en dat de eigenaresse je op de hoogte hield met smsjes en jij vanmorgen 7 uur daar heen ging en t n stuk beter was geloofde ik t niet meer
veder had ik echt de DA gebeld.. al zouden de eigenaren nog zo boos worden en had je misschien niet meer mogenl komen (wat ik dan erg voor je vindt ) als t paard maar geholpen werd...je weeet nooit hoe erg de verwonding is en als de Da had gedacht dat t onverstandig was om te vervoeren voor evt foto's dan had ie datgezegt en had ie vandaag weer langs gekomen...

meid bel gewoon!!!!!!!en zeg gewoon hoe t zit..

ow ja euhm dat je snachts wakker ben gebleven thuis of in lisse is wat anders dan er echt bij zijn...

sorry ik wil altyd vanuit gaan van de eerlijkheid van de mens maar dit iss mij iets te tegenstrijdig!!!!
en de reactie op n andere bokker in topic viewtopic.php?f=59&t=623261&p=19789722#p19789722
gaat mij iets te ver diegne bemoeid zich ermee omdat ie aan t paard denkt denk ik ik zeg niet dat jij dat niet doet maar je post zijn n beetje dubbel sorry

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:10

Wat een gang van zaken daar. Zowieso als ik zo een paard zie hangen wordt er al een DA gebeld, of dat dat nu de regel is of niet, je weet niet wat er binnenin allemaal mis is (en de buitenkant zag er ook al niet te fraai uit zo te horen). Kans was misschien groot dat ze foto's moesten nemen. Het paard maar wat laten staan met zo'n been vind ik gewoon onverantwoord. Bah zeg, daar zou ik nog niet eens paarden willen verzorgen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:26

Oh mijn God, je meent toch niet serieus dat hier geen DA bij is geweest Bloos! Bloos! Bloos!

Meid, spullen oppakken en vertrekken of bel zelf de DA!

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:19

Ik geloof dat t inderdaad gewoon totale kolder is wat ze schreef!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:21

Heb getemt

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:23

wie heb je getemt n wild paard?/haha grapje;) moet ff kunnen na deze discussie:)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:23

Wat ben jij een ongeloofelijk dom mens zeg!!!
Dat paard had al lang ergens bij een kliniek moeten staan!!!!

Jezus dat er zulke mensen bestaan, jij bent geen paard waard!!!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:24

Sorry voor mijn harde reactie, maar zo zo verschikkelijk boos worden om zulke domme mensen!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:30

Wnimmerdor volgens ts is t haar paard niet kanb ze er niets aan doen en ligt de verantwoording bij de staleigenaresse waar zij de paarden voor verzorgt maar geboelsmatig zijn t haar paarden zo iets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:33

Djesseka schreef:
Aan dit voorval over wel/geen DA is al heel wat vooraf gegaan met verschillende paarden en verschillende mensen en ik ga dat hier niet uitkauwen, maar ik kan wel zeggen dat het ertoe heeft geleid dat ik nu onmogelijk een DA kan laten komen. Het is enorm kl.te dat het paard daar de dupe van is.

Daarbij moet ik wel zeggen dat het bij ons op stal NOOIT de regel is dat je zo een DA mag bellen voor andermans paard. Dat moet via de eigenaresse.

Vind ik eigenlijk wel een beetje raar, ik hoop dat ze bij mij op stal gelijk de veearts bellen als ze een van me paarden op deze manier op stal vinden!!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:34

avanti4ever schreef:
wie heb je getemt n wild paard?/haha grapje;) moet ff kunnen na deze discussie:)

Heb een moderator getemt Whoosh!

Bluem

vonneke schreef:
Vind ik eigenlijk wel een beetje raar, ik hoop dat ze bij mij op stal gelijk de veearts bellen als ze een van me paarden op deze manier op stal vinden!!

Helemaal mee eens, ik zou echt woedend zijn als ze dat niet doen zelfs!

MaraYvette

ja haha dat snapte ik wel maakte ff n grapje;)

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:35

Dito schreef:
vonneke schreef:

Helemaal mee eens, ik zou echt woedend zijn als ze dat niet doen zelfs!

ik zou eerst veearts bellen dan de eigenaar met mededeling dat er een veearts onderweg is
ok bij sommige bel ik eers eigenaar en dan directt de veerarts....

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:36

nog steeds geen da erbij gehaald?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:37

avanti4ever schreef:

ik zou eerst veearts bellen dan de eigenaar met mededeling dat er een veearts onderweg is
ok bij sommige bel ik eers eigenaar en dan directt de veerarts....

In welke volgorde speelt geen rol, er moet gewoon een DA aan te pas komen als je ziet dat het ernstig is. Voor een schaafwondje bel ik die ook niet, kan ik zelf wel proper maken en ontsmetten. Lachen

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:44

zouden die fokker en eigenaar als ze zelf in de kreukels liggen ook niet naar een dokter gaan......
Ik vind het echt schandalig dat dat soort mensen dieren hebben.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:51

uuhm, ja wat kan ik hier meer over zeggen dan Schandalig.

Ik heb in je profiel gelezen wat je met de paarden doet.
Als ik dan lees hoe je in zo`n situatie handeld, ben je de paarden niet waard in mijn ogen.

Regel of geen regel. In zo`n geval bel je toch de DA. Ongeloofelijk dat je dat niet hebt gedaan.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:51

Djesseka schreef:
Aan dit voorval over wel/geen DA is al heel wat vooraf gegaan met verschillende paarden en verschillende mensen en ik ga dat hier niet uitkauwen, maar ik kan wel zeggen dat het ertoe heeft geleid dat ik nu onmogelijk een DA kan laten komen. Het is enorm kl.te dat het paard daar de dupe van is.

Daarbij moet ik wel zeggen dat het bij ons op stal NOOIT de regel is dat je zo een DA mag bellen voor andermans paard. Dat moet via de eigenaresse.

lekker dan als ze mijn paard zo zouden vinden zou ik kwaad worden als ze niet eerst de dierenarts bellen.
volgens mij denk die mensen echt alleen maar aan het geld en niet aan de paarden.
ze zijn echt ziek in hun hoofd. Boos!
Laatst bijgewerkt door areke op 05-11-06 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:59

De merrie van mijn zuw heeft ook zo vast gezeten met een voorvoet tussen de trailies. Ondanks dat de afstand tussen de trailies heel klein is. De merrie was enorm kreupel en stijf etc. Ze is onder goede veterinaire begeleiding geweest. Helaas heeft ze een blessure voor het leven. Zo in de wei is er niets aan de hand, maar na enkele keren de training weer op gepakt te hebben wordt ze steeds opnieuw kreupel. Ze wordt niet meer als rijpaard gebruikt, maar als fulltime moeder en ze brengt prachtige veulens.
Dus als het aan mij zou liggen altijd de D.A. erbij. Want je kunt niet zien wat er allemaal beschadigd is, doordat ze zichzelf heeft willen bevrijden.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:02

tienus63 schreef:
Ik denk dat TS wel een punt heeft door te zeggen dat de DA weinig kan doen, maar hij kan in ieder geval wel wat doen.
Neem in ieder geval contact met DA op om het verhaal helder en feitelijk te vertellen.

Ik denk niet dat het paard op dit moment te vervoeren is, om foto's te maken. En als is het wel te vervoeren, wat gebeurt er met het paard als die gesedeerd wordt.

Toch denk ik dat het wel verstandig is om de DA te laten komen en het paard een lichte pijnstiller te geven.
Het klopt inderdaad dat je bij dieren voorzichtiger moet zijn met het toedienen van pijnstilling, aangezien zij denken dat alles weer kan.
Maar een lichte pijnstiller helpt het paard (of andere dieren) wel bij het herstel.

Pijn vraagt vreselijk veel van een lichaam, bij mensen en bij dieren.

En de DA kan iets toedienen waardoor de interne zwellingen afnemen. Door de zwellingen komen de ingewanden en organen in de verdrukking en dat kan enorme complicaties geven.

Sterkte met alles.

daar ben ik het helemaal mee eens !

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:07

Die mensen zouden geen paarden mogen hebben... getver. Geen euro willen uitgeven en hiervoor dieren laten lijden, ik heb er geen woorden voor. Ik zou het echt zelf betalen, anders zou mijn geweten mij niet meer met rust laten!

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:07

Ik zou haast de Dierenbescherming gaan bellen!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:17

Iedereen die het verhaal niet gelooft, of het niet met de handelswijze van de TS eens is: Reageer gewoon niet meer. Die boodschap is al lang doorgekomen en verder hierover discussieren heeft niet zoveel zin. De tijd terugdraaien en alsnog de veearts bellen lijkt me vrij onmogelijk, en toegeven dat het verhaal niet (volledig) klopt zal ook niet snel gebeuren. Het enoge dat je creert is een vijandige sfeer waar niemand bij gebaat is.

Als het verhaal inderdaad niet waar is, is de lol er heeel snel af als niemand meer reageert.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:32

odetteke je hebt denk ik gelijk Knipoog