Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Djesseka schreef:Aan dit voorval over wel/geen DA is al heel wat vooraf gegaan met verschillende paarden en verschillende mensen en ik ga dat hier niet uitkauwen, maar ik kan wel zeggen dat het ertoe heeft geleid dat ik nu onmogelijk een DA kan laten komen. Het is enorm kl.te dat het paard daar de dupe van is.
Daarbij moet ik wel zeggen dat het bij ons op stal NOOIT de regel is dat je zo een DA mag bellen voor andermans paard. Dat moet via de eigenaresse.
avanti4ever schreef:wie heb je getemt n wild paard?/haha grapje;) moet ff kunnen na deze discussie:)
vonneke schreef:Vind ik eigenlijk wel een beetje raar, ik hoop dat ze bij mij op stal gelijk de veearts bellen als ze een van me paarden op deze manier op stal vinden!!
Dito schreef:vonneke schreef:Vind ik eigenlijk wel een beetje raar, ik hoop dat ze bij mij op stal gelijk de veearts bellen als ze een van me paarden op deze manier op stal vinden!!
Helemaal mee eens, ik zou echt woedend zijn als ze dat niet doen zelfs!
avanti4ever schreef:
ik zou eerst veearts bellen dan de eigenaar met mededeling dat er een veearts onderweg is
ok bij sommige bel ik eers eigenaar en dan directt de veerarts....
Djesseka schreef:Aan dit voorval over wel/geen DA is al heel wat vooraf gegaan met verschillende paarden en verschillende mensen en ik ga dat hier niet uitkauwen, maar ik kan wel zeggen dat het ertoe heeft geleid dat ik nu onmogelijk een DA kan laten komen. Het is enorm kl.te dat het paard daar de dupe van is.
Daarbij moet ik wel zeggen dat het bij ons op stal NOOIT de regel is dat je zo een DA mag bellen voor andermans paard. Dat moet via de eigenaresse.
tienus63 schreef:Ik denk dat TS wel een punt heeft door te zeggen dat de DA weinig kan doen, maar hij kan in ieder geval wel wat doen.
Neem in ieder geval contact met DA op om het verhaal helder en feitelijk te vertellen.
Ik denk niet dat het paard op dit moment te vervoeren is, om foto's te maken. En als is het wel te vervoeren, wat gebeurt er met het paard als die gesedeerd wordt.
Toch denk ik dat het wel verstandig is om de DA te laten komen en het paard een lichte pijnstiller te geven.
Het klopt inderdaad dat je bij dieren voorzichtiger moet zijn met het toedienen van pijnstilling, aangezien zij denken dat alles weer kan.
Maar een lichte pijnstiller helpt het paard (of andere dieren) wel bij het herstel.
Pijn vraagt vreselijk veel van een lichaam, bij mensen en bij dieren.
En de DA kan iets toedienen waardoor de interne zwellingen afnemen. Door de zwellingen komen de ingewanden en organen in de verdrukking en dat kan enorme complicaties geven.
Sterkte met alles.