zeldzame uitslag bronchoscopie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

zeldzame uitslag bronchoscopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 13:38

Recentelijk heb ik op medisch een topic geplaatst over de kosten van een bronchoscopie.
Vandaag had ik een afspraak staan bij bokhorst in kootwijkerbroek. De dierenarts en ook ik ging er vanuit dat mijn paard waarschijnlijk een bronchitis/allergie zou hebben. Echter bleek dat dat niet de (hoofd)reden was van zijn klachten, maar een probleem aan het gehemelte. Het gehemelte van mijn paard 'sluit' (beetje lastig uit te leggen) niet goed, waardoor er tijdens eten/drinken voedselresten blijven hangen en in de luchtpijp schieten (dit was ook te zien tijdens de scopie). Dit veroorzaakt dus de hoestprikkel. Dit verklaart dus waarom hij zoveel last heeft met eten/drinken. Hoewel ik al lang blij was dat er geen sprake was van een duidelijk verminderde longfunctie, komt deze aandoening zeer zelden voor en heeft de reguliere geneeskunde er geen middel voor. Mijn homeopathisch dierenarts heeft hem ook nog gezien en overlegd met Bronkhorst, en zij gaat nu op zoek naar een middel wat hopelijk het gehemelte wat doet herstellen.
Hoewel ik de kans klein acht, zou ik het graag horen als iemand ervaring heeft met deze aandoening, misschien zou het me verder op weg kunnen helpen Lachen
Alvast bedankt!

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.



marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 11:19

Cookies, het probleem van jouw pony komt mij ook bekend voor, als ik eenmaal begin te draven zie ik ook overal gras vliegen. Ik heb vele malen de dierenarts laten komen, maar idd, het probleem zat nooit in de longen, daar was alles goed mee.
Ik zal het eens proberen met de slang, hoewel ik toch blijf zoeken naar een middel dat het probleem wat kan verminderen.

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker