Allergische reactie? Dikke achterbovenbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Allergische reactie? Dikke achterbovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 13:40

Pablo had vandaag heel dikke achterbenen. Het lijkt wel einschutz (of je dat ook schrijft, olifantspoot) alleen is het niet vanaf beneden maar begint het pas bij het spronggewricht. Zijn hoeven zijn koel, kogels en pezen zijn ook dun maar vanaf het spronggewricht loopt het tot over zijn billen heen dik toe. De aderen aan de achterkant van zijn billen zijn dik en alles voelt wat warm aan. En rechts en links is even dik.
Zijn achterhoeven uitkrabben is gevaarlijk want hij tilt zijn benen heel raar op, alsof hij hanentred heeft. Heel hoog en spastisch naar opzij. En op zijn bovenbenen krijgt hij dan allemaal rimpels omdat het dik is.Hij loopt niet kreupel, wel wat stijfjes maar niet enorm stijf.
Gisteren had hij wat bulten, waarschijnlijk van dazensteken en toen was hij hier en daar wat gezwollen. het zag er wel al niet zo prettig uit maar hij tilde zijn hoeven nog gewoon op, wel 1 keer een beetje raar maar ik dacht dat kwam omdat ik tegelijk met de tuinslang bezig was. Nu is het niet meer bobbellig maar gewoon dik.

Herkent iemand dit?

Gisteravond heeft hij wat gerend en daarna heb ik zijn benen en heupen wat afgespoten om te koelen op aanraden van een dierenarts.
Ik heb hem maar op wei gezet en daarna ga ik het maar afspuiten.

Als het morgenmidadg niet minder is bel ik de dierenarts (ik wacht niet langer omdat we dan het weekend dus weekendtarief ingaan).

Dit was gisteren:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier heb ik met stift aangegeven waar het nu dik is:
Afbeelding

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:28

Lijkt idd een allergische reactie, maar dat had al wat weg moeten trekken, je zegt dat het warm is, zou toch ff een da bellen. succes

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:08

Ja, dat lijkt een allergische reactie.
Ik zou de DA bellen, die kan je paard een injectie geven tegen de reactie.

Een van mijn paarden is ook eens zo lelijk gestoken en leek wel een omgekeerde poffertjespan. Hij kreeg ook hele gezwolle benen, maar meer tot net boven de kogel. De injectie hielp super. Hij moest twee daagjes op rust en toen was het weer in orde.

Suuces ermee.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:17

Ik herken het van mezelf.
Ik ben 2 keer door een daas gestoken. Een keer in m'n pols. Heel m'n onderarm dik, kon em amper bewegen. Voelde ook hartstikke warm aan.

Als ik die bulten zo zie en je verhaal lees, denk ik zelf dat het dazensteken zijn en dat je paard er nogal heftig op reageert. Maar als je het niet vertrouwd moet je de DA erbij halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:37

Het was vanavond gelukkig al minder dik dan vanmiddag. Ook niet meer warm. Ook is hij wat minder stijf, hij gaat uit zichzelf draven maar galoperen wou hij duidelijk niet (los in de bak). Hij geeft zijn voetjes weer bijna gewoon.
Ik verwacht dat het morgen nog minder is maar ik hou het wel goed in de gaten. Op aanraden van een instructrice heb ik alles zachtjes gemasseerd, dat zou de verwijdereing van de afvalstoffen bevorderen.
Aan de binnenkant van zijn achterbeen zat heel goor spul. Geen idee waar het vandaan kwam maar volgens haar kon het zijn dat dat afvalstofffen zijn die door de huid naar buiten komen.

Zo zag het er vanavond uit:
Afbeelding

Hier zie je een beetje van die viezigheid
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding