Vervellen na smeren mokzalf?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Vervellen na smeren mokzalf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 19:29

Van de week heb ik een paar dagen mokzalf van bij de Welkoop op Andrew zijn kootholtes gesmeerd (wit spul in wit met roze doos), en nu hangen de schilfers vellen er aan. Is dat normaal? Ik ben maar overgegaan op yellow-cream omdat ik dit wel een erg sterke reactie vond op die creme. Ook de gezonde huid droogde helemaal uit en hing in lapjes velletjes... Heb er ook maar niet aan gepeuterd.
Met hydrocortiderm heb ik nooit zo'n reactie gehad.

Wie weet het?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:10

Heb toch behoorlijk wat ervaring met mok en zalfjes Boos! maar dat is geen goeie reactie lijkt me. Heeft misschien ook te maken met de werking van de zon op de zalf.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 11:26

Zoiets vermoedde ik al. Ben dus maar gestopt. Zou zonneschijn de mok ook veroorzaakt kunnen hebben? Het is steeds droog geweest en het gras is kort. Dan zou insmeren met zonnebrandcreme misschien wel helpen... (zijn witte achterbenen hebben elke zomer met mooi weer last)

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 11:33

Die mokzalf in het wit-roze doosje ben ik ook niet over te spreken. Ze kreeg er helemaal dikke benen van.
Hydrocortiderm bevalt mij toch tot nu toe het beste.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 18:57

Heb nog wel wat vetaderm (zelfde stof) staan van vorig jaar, maar dacht dat dit nog wat milder zou zijn omdat je vetaderm ook maar een bepaalde tijd kan gebruiken. En je uit moet kijken met je handen enzo...

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:09

Met hydrocortiderm moet je eigenlijk ook handschoentjes aan, maar ik was ze meestal na het insmeren. Al dat gepriegel met die handschoentjes Boos! Van de bultjes op de sprongen is ze nog niet af dus ik moet toch weer een nieuw fles hcd halen.)

mootje20
Berichten: 168
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 13:15

mijn paard heeft 4 witte benen en een paar weken geleden nadat hij heel erg ziek is geweest mok gekregen toen heb ik hem behand met overleg veearts met hydrocortiderm maar zijn benen gingen ook vervellen dus ik weet niet of het aan je zalf heeft gelegen want van de hydrocortiderm kunnen de vellen er dus ook bij gaan hangen maar daar voor in de plaats kreeg ie wel weer een mooi nieuw huidje

mootje20
Berichten: 168
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 13:15

mijn paard heeft 4 witte benen en een paar weken geleden nadat hij heel erg ziek is geweest mok gekregen toen heb ik hem behand met overleg veearts met hydrocortiderm maar zijn benen gingen ook vervellen dus ik weet niet of het aan je zalf heeft gelegen want van de hydrocortiderm kunnen de vellen er dus ook bij gaan hangen maar daar voor in de plaats kreeg ie wel weer een mooi nieuw huidje