wie heeft er ervaring met Harrie Hoevers ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

wie heeft er ervaring met Harrie Hoevers ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 21:55

Ben eiegnlijk opzoek wie er ervaringen heeft met de behandelingen van harrie hoevers ?

Gr Nadezda

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:59

Ik, en volgens mij meerdere hier op bokt.
Ik ken en heb alleen maar goede ervaringen met Harry.
Mocht je zijn nummer willen hebben, doe maar een pb'tje

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:55

Harrie is ongeveer de achterbuurman van mijn paard en hij komt dus met een zekere regelmaat bij ons op stal. Veel mensen bij ons op stal hebben goede ervaringen met hem en voelen altijd direct verschil.

Nou heb ik een arabiertje en ook hem heeft hij een aantal keer behandeld, alleen ik voel dus geen enkel verschil. Wel merk ik dat Alfie veel meer tijd nodig heeft om te herstellen (ruim een week) dan de andere paarden op stal (1 à 2 dagen). Vanwege een ander probleem had ik de fysiotherapeut bij Alfie. Zij heeft 'm nagekeken, wervels in z'n rug losgemaakt en blokkades opgeheven. Na 3 dagen mocht ik gaan longeren en na 6 dagen mocht ik er weer op. En een verschil dat ik voelde!! Ongeloofelijk gewoon. Ik was nl. behoorlijk aan mezelf gaan twijfelen of ik nou zoveel ongevoeliger was dan al die andere ruiters op stal. Niet dus.

Ik vind Harrie een hele aardig man en kan goed met hem opschieten, maar voor mijn paard werkt het dus niet. 't is een kwestie van proberen dus.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 16:10

de steeg is toch vlak bij arnhem? dan zou hij du sook dicht bij mij in d ebuurt zitten, maar wat doet die man nou allemaal precies, ben er wel benieuwd naar, heb wel een paar verhaaltjes gelezen, maar wat doet hij nu precies met paarden,
ik heb zelf dus geen ervaringen met hem, maar als het me aanspreekt wat hij doet met paarden komt dat binnenkort misschien wel een keer.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 12:47

Klopt, De Steeg is vlak bij Arnhem. Tussen Rheden en Dieren in.

Wat Harrie doet is paarden magnetiseren en "kraken". Hoewel ik een beetje twijfel of dat wel het goede woord is. In ieder geval hebben veel paarden/eigenaren er baat bij, maar mijn paard dus niet.

Harrie heeft een "griezelige" gave dat hij dingen "ziet/weet". Hij weet dingen van/over jou die hij logischerwijze niet kan weten. Mensen behandelt hij ook, meest pijnbestrijding. Mensen magnetiseert hij alleen, kraken doet ie niet.

Verder heeft hij geen medische achtergrond, alleen een jarenlange "boeren"kennis (positief bedoeld hoor) van paarden. 't is een leuke vent en geen charlatan. Als ik 't me goed herinner kost een behandeling paard 30 euro, maar dat kan ik fout hebben.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:18

Volgens mij is hij al naar 40 euro gegaan, in verband met de verhoging van de btw. Die hij eerder niet hoefde af te dragen,maar nu wel.
Maar inderdaad een leuke normale vent

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 17:04

't Is inderdaad best griezelig dat zien/weten-gedoe.
Heb hem ook 1x per toeval eigenlijk bij een paard van mij gehad. Hij was eigenlijk hier voor een pensionpaard, en bij de afsluitende bak koffie aan de bar vroeg die pensionklant -terwijl HH even aan de telefoon zat- naar mijn paard, omdat die al een paar dagen nogal stijfjes was. Dus ik zeg werkelijk niet meer dan "nog steeds niet helemaal jofel" tegen haar.
HH klaar met telefoongesprekje, zegt ie ineens : "maar dat komt niet alleen van dat ongelukje zaterdag" (let wel: NIEMAND had het over ongelukje of zaterdag gehad, maar dat klopte wel)
"Het is ook nog gevolg van castratieproblemen" was de volgende uitspraak. Hij kon op de eerste plaats niet weten dat het om een ruin ging, en op de tweede plaats: paard was klophengst toen ik hem kocht, eenzijdig gecastreerd, en later operatief van andere bal verlost, wat nog niet helemaal soepeltjes verlopen was.
"Daarom heeft ie ook nog steeds moeite met aanspringen in galop" Duh? Scheve mond Verward
Dat vond ik allemaal stug genoeg om hem te vragen paard dan eens in levende lijve te bekijken.
Haha, komisch was wel dat ie toen vroeg: "staat ie hier?"-> dat zag ie blijkbaar niet Cool
Maargoed, paardje duidelijk beter na zijn behandeling, dus ik -in al mijn nuchterheid- redelijk overtuigd.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 20:50

Wel leuk om ervaringen te horen hier,
Hij is dus vandaag bij mijn veulen geweest die atactisch is.
Misschien kennen sommige mensen het verhaal van mijn hengst veulen wat in februari een ongeluk heeft gehad, maar hierdoor zou hij een rugbeschadiging hebben opgelopen en dus zijn zenuwen beschadigd.
Nou naar de kliniek met hem foto's gemaakt en uitslag was negatief , hij zou maar een hele kleine kans maken om te herstellen en dus afwachten.
Via een kennis op stal heb ik dus vandaag harrie hoevers leren kennen.
En hij heeft een aparte gave want hij kon zoveel vertellen wat hij nooit had kunnen weten.
Hij is manueel therapeut (kraker) en magnetiseur en dat heeft hij ook toegepast bij mijn hengst.
Hij dacht eigenlijk dat het uit zijn heupen kwam en dus niet zozeer van een zenuwbeschadiging,
Hij wilde niet te optimistish zijn maar hij dacht zeker wat voor hem te kunnen betekenen.
Lachen want mijn hengst is nogal druk en bazig maar hij legde zijn handen op zijn rus en hij werd echt zo mak als een lammetje, er zaten overal vliegen maar hij verroerde geen spier.
Ja en nu afwachten of het resultaat gaat geven maar ik moet zeggen dat ik positiever ben.

gr nadezda

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:03

Jammer dat die man niet dichterbij woont, ik zou hem wel eens naar Sox willen laten kijken. Niet dat ze rugproblemen heeft maar dat hoeft bij hem ook niet. Hij merkt andere dingen ook op.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 01:22

Nog wel een keer een aparte ervaring gehad met een andere magnetiseur trouwens. We hadden een ouder paard wat ineens echt 'op' leek te zijn. We hadden sterk het idee dat haar tijd om te gaan was aangekomen. Maar voor ik de laatste beslissing ging nemen wilde ik toch graag iets van een 'bevestiging' van mijn gevoel hierover.
Magnetiseur kwam op stal en liep tussen 40 paarden direct naar de stal van dit paard zonder dat ik haar aanwees. Het 'hing' om haar heen ofzo... deze man gaf ook eerlijk aan niets meer voor haar te kunnen doen, behalve haar kracht geven om het laatste oordeel te doorstaan en met rust en vertrouwen haar afscheid tegemoet te zien. We hebben de afspraak voor dit einde onmiddelijk gemaakt na zijn vertrek, en zelf konden we er op een of andere manier ook heel goed mee om gaan, dat het goed was zo. Het zou me niks verbazen als de kracht waarmee we dit zelf konden doorstaan ook ingegeven was door die man.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 07:20

Ja, ik heb ook goede ervaringen met harry hoevers en ken er nog meer inmijn omgeving die erg tevreden zijn

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:12

Ik geef dit topic even een schopje: zijn er nog actuele ervaringen?
Ik vind de verhalen erg interessant. Karina, dat is wel bijzonder zoals dat bij jou gegaan is.