Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Ascal® is één van de oudste geneesmiddelen en heeft afgelopen decenia verschillende innovaties ondergaan. Vandaag de dag is Ascal® breed inzetbaar, als pijnstiller én ook als bloedverdunner.
wordt idd wel vaker aangeraden bij chronische hoefbevangenheid (bij die van mij ook). Deze hoefbevangenheid is niet te genezen (vandaar chronisch) maar kan wel zodanig verminderd worden dat ze ook weer wat werk etc. aan kunnen. Verder bestaat er nog speciaal hoefbeslag en volgens mij kunnen sommige hoefsmeden ook op een bepaalde manier bekappen? Het kan wel raadzaam zijn om foto's te laten maken om te zien hoever het hoefbeen gekanteld is. Als dit te ver is, is er bij mijn weten echt niets meer aan te doen. Ikzelf zou niet direct over gaan tot het laten inslapen, alleen als er echt geen keuze meer is, welzijn van het dier staat wel voorop. Kimberley84 schreef:ben ik heel makkelijk in heel moeilijk voor eigenaar maar gewoon een spuitje geven. Is het beste voor de pony als het niet meer overgaat. Als jij de hele tijd pijn hebt en eigenlijk niks meer kunt wat zou jij kiezen?

zou ik dat maar doen.