Balen!!! Samsam dik been... TIPS????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Balen!!! Samsam dik been... TIPS????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 15:22

Sonja belde net,

Ze had Sam gister naar binnen gehaald en toen was het haar al opgevallen dat 1 achterbeen wat dik was, en toen ze hem vanmiddag buitengezet heeft was het nog steeds dik.

* het voelt niet warm aan
* geen wondje oid
* hij is niet kreupel of onregelmatig (vond het nog nodig pony alle kanten van de wei te laten zien)
* Het lijkt me ook geen overbelasting:
- woensdag concours gehad
- donderdag les
- vrijdag 20 minuten rustig gereden
- zaterdag vrij (wel weidegang, zoals elke dag 3/4 uur) En op zaterdag was zijn been dus voor het eerst dik.

Hij wordt met bandages gereden en zijn benen worden na het rijden altijd goed koud afgespoten.

Voor vandaag stond eigenlijk wat leuks op de rit, maar het lijkt me het beste om hem vandaag maar even rustig in de molen te laten stappen (gebandageerd) en hem daarna grondig koud af te spuiten.

Heeft er iemand nog tips??



fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 15:37

Scylla schreef:
ik zou met hem op de harde weg gaan stappen en afspuiten met koud water. Zelf zou k geen bandage doen, want als hij misschien verkeerd zit, kan het ook weer knellen, waardoor de bloeddoorstroming niet goed is.


Is op de harde weg zoveel beter dan in de molen, we hebben nl een grote molen met stenen met een mat erover (wel hard dus) en we zitten midden in de bossen (dus zandwegen) ik zou dan rondjes moeten stappen op de parkeerplaats.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Equinight, Fleuribelle, LaDonna75, liesje_rosa, MarinkeB, mino1, NoorW, Sastaic, Toushie, willemijn_T en 33 bezoekers