Snotneusje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Snotneusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 16:17

Mexxje heeft al sinds hij in de nieuwe wei staat last van een snotneusje.. Toen ik hem kocht was hij traag en niet echt vooruit te branden.. nu is hij verhuist naar een wei vlak naast de zee ik heb het iedee dat hij nu "meer lucht" krijgt, hij is actiever ( heel veel actiever ) en levediger maar wel heeft hij nu last van een snotneus.. Hij blijkt er alles behalve last van te hebben , maar als hij een keer goed proest komt er een dikke kwak wit snot uit zijn neus ook loopt het er gewoon uit als hij aan het niets doen is..

Zou het kwaad kunnen? zou er iest in zijn longen of luchtwegen niet goed zitten... iemand een iedee? Ik heb niet meteen de da er bij geroepen aangezien die absoluut geen verstand hebben hier.. alle goede da zijn weg en alle beginnertjes zitten nu hier.. Weet zeker dat het zonde is om iemand te laten komen aangezien ze of zeggen dat er niets aan de hand is en me toch achter laten metr een duur nietshelpend middeltje.. of ze sturen je voor niets naar een dierenclinic.. Wat denken jullie?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 16:29

Citaat:
Weet zeker dat het zonde is om iemand te laten komen aangezien ze of zeggen dat er niets aan de hand is en me toch achter laten metr een duur nietshelpend middeltje.. of ze sturen je voor niets naar een dierenclinic..


Dit vind ik wel erg overdreven onzinnig.
Die mensen hebben een jarenlange studie achter de rug en kunnen je heus wel helpen met een verkouden pony, anders wordt het wanneer de pony niet op een behandeling reageert.

Als de pony al langer dan 10 dagen met een snotneus loopt zou ik de DA bellen. De oorzaken kunnen verschillend zijn maar de gevolgen zoals dampigheid zul je vast wel kennen.

ps: ik heb vorig jaar ook een jonge da bij mijn fjord gehad toen die in de spijker had gestaan en die jongen heeft super gehandelt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 16:52

geloof mij nou.. Ik heb meerdere ervaringen met deze da.. bijv:Mijn kat half verlamt aan de achterpootjes.. viel telkens om.... "ow ik zie niets hoor" nix aan de hand.. En bij paarden durft ze nieteens in de buurt te komen.. ik heb zoveel slechte verhalen en ervaringen met haar gehad.. vandaar dat ik even hier vraag wat het zou kunnen zijn ... Blijft het aanhouden rijd ik wel in 1x door naar Utrecht..

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 23:45

kan je niet een andere da zoeken?

maar goed ehm verkoudheid, heeft ze genoeg vitamine? anders kan je misschien daar iets aan doen!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 10:07

Juist er zullen toch ook nog wel andere DA in de buurt zijn.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 16:29

ja dat lijkt mij ook wel.
en daarnaast is een snotneusje niet erg, laat maar lopen die rommel, tenzij het groen wordt.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:35

Een waterneusje is niet erg maar als het echt slijm is moet er toch iets aan gedaan worden. Misschien is het wel chronische bronchitis? Probeer eens een paar weken een vitamine/mineralen aanvulsel. Wij worden ook vaker verkouden als onze weerstand minder is.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 09:15

Hee Debo,
Mijn Freddy heeft dat ook als het weer herfst begint te worden (ok, het is voorlopig nog geen herfst maar het klinkt het zelfde)
Ik geef hem dan altijd een extra vitamine ding door zijn voer, helpt bij hem goed.
Ik weet niet hoe Mexx in elkaar zit maar mijn Fredje is niet winterhard (zullen veel mensen niet geloven maar niet iedere shet is zo hard als gezegt wordt)
Nou ja, wel winterhard (-10zonder deken is geen probleem) maar zodra hij nat wordt is hij direct verkouden.
Het is ook een ontzettende riller, in het voorjaar en in de herfst is het met hem dus altijd wat problematisch, ik heb dus ook een shet die bij guur weer onder een regendeken staat (een dunne niet gevoerde, dus geen dik winterding) en dat helpt hem heel goed.
Misschien dat Mexx daar ook een beetje last van heeft? Bij jullie aan de kust staat vast en zeker meer wind dan hier in het binnenland dus misschien is Mexx wel een beetje Freddy?

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:35

Nacino heeft sinds ik hem heb wit slijm/ snot opgehoest/ uit zn neus gehad.
Ik heb het idee dat hij allergisch is, een soort hooikoorts en stofallergie.
Als ik jou was zou ik wel wat geven, je kan de DA laten komen en die zal je misschien Ventipulmin geven, maar je kan ook zelf iets voor z'n longen én weerstand kopen. Ik heb toen respiraze van de paardendrogist gekocht en daarna was het goed over. Nu begint het weer een beetje, en begin ik daar weer mee.
Als het een verkoudheidje of virus is wat niet over gaat zal je de DA nodig hebben, maar anders zou ik iets homeopatisch proberen en het goed in de gaten houden.
Als je het zo laat en het is meer dan een verkoudheid wordt hij óf dampig, of krijgt een fikse ontsteking die uitbreid naar zijn achterste luchtwegen.

Greggie

Berichten: 160
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:49

Stella had er ook last van, maar is vanzelf over gegaan. Het is wel een proestster als ze net loopt.