keelontsteking bij een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

keelontsteking bij een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 10:45

Ik kwam vanochtend bij Jildau in de wei, en het viel me op dat ze een verdikking heeft net achter haar hoofd, bij de hoofd/hals verbinding. Ziet er een beetje uit als de bof zeg maar, zo'n opgezwollen keeltje. Ze was verder heel relaxt en ik merkte niets aan haar, dus pijn zal ze niet hebben, maar kan dit een soort keelontsteking zijn ofzo?


peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 11:10

Ik heb trouwens nog geen verminderde eetlust geconstateerd of etter uit de neus, haar keel is alleen opgezet...


peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 11:26

Dat zal ik doen....
Ik heb nog even in oude topics gezocht met als resultaat: droes (maar dan moet er een abces zijn en die is er niet: de hele keel is opgezwollen) opgezette speekselklieren en wat was rhino ook alweer? Kon er veel over vinden met de zoekfunctie, maar niet wat het nu precies is....

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 12:54

Haar temperatuur is in ieder geval in orde en ze kwam net in galop naar me toe rennen in de wei, dus ze is verder ook helemaal normaal, maar die keel die is hartstikke dik...nou aangezien ze verder nergens last van heeft kijk ik het vandaag nog even aan en als het morgen nog zo dik is dan bel ik de dierenarts

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 22:33

Nou wat er gebeurd is: de ontsteking is van de keel naar haar wang gezakt, waar nu een bult opzit.
Dat is voor mij een reden om aan te nemen dat er sprake is van een 'blauwe plek'. Ik had namelijk eens een blauw oog, en het gezwollen gedeelte zakte als het ware ook naar beneden.
Aangezien ik dit bij Jildau ook zie en ze verder nergens last van heeft, zal ze wel weer 1 of andere actie uitgehaald hebben waardoor ze zich erg hard gestoten heeft, of het is een allergische reactie op een steek van een beest?
Nou ja zoals het er nu uitziet gaat het alweer beter, dus ik kijk er morgen nog een keer naar maar zoals het er nu naar uitziet is ze binnenkort weer de oude. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 77 bezoekers