Lasertherapie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 04:28

Laser Therapie: Versneld herstel van het weefsel Het bekendste voorbeeld van de omzetting van licht energie in chemische energie is de fotosynthese, waarin planten voedsel maken uit kooldioxide en water. Lichtenergie van de zon is een essentieel bestanddeel in dit proces. Geen enkel persoon twijfelt aan het bestaan van de fotosynthese, het is een algemeen bekend proces dat lichtenergie omzet in chemische energie. Het effect van het laserlicht is ongeveer gelijk aan de fotosynthese in planten. Lichtfotonen van de laser dringen diep door in het weefsel en vormen de energie voor de vorming van Adenosine Triphosphaat (ATP). ATP is een molecuul dat de belangrijkste vorm is om in de cel energie van de ene plaats naar de andere te transporteren. Toename van ATP als gevolg van het laserlicht verhoogt de voor de cel beschikbare energie zodat de cel sneller voedingsstoffen op kan nemen en afvalproducten sneller af kan scheiden. Beter gezegd: de cellen van de pezen, banden en spieren worden veel sneller gerepareerd als gevolg van de blootstelling aan laser licht. Hoeveel sneller? Een goede vuistregel is dat, als de overige factoren, zoals rust, voeding, training, etc. gelijk blijven, de genezingsperiode tot 1/3 van de tijd wordt teruggebracht.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=


shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 04:31

Ik gebruik al jaren een laser voor mijn paarden.
En heb zeer goede ervaringen ermee, zowel bij herstel na blessure.
De dierenartsen verbaasde zich vaak over het snelle herstel va blessures of wonden. Dus ik kan het zeker aanraden.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=


shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 01:06

Ik gebruik zelf een laser pointer om peesblessures, wonden, kneuzingen, zwellingen mee te behandelen.
Verder gebruik ik hem om accupuntuurpunten te activeren.
Een laser pointer is minder sterk als de gene die door dierenartsen word gebruikt maar de werking ervan is goed en omdat je het paard zelf kan behandelen kan je de behandeling dagelijks.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, ChelseaAyLee, dazai, Gaby, jasmijn16, MarjanB, micksage, Ubermetrics en 105 bezoekers