Eindelijk! mok bijna weg! wondermiddel tegen mok!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:29

Klopt dat het een vorm van eczeem is. Ik heb nog betadine shampoo en dat is beter ja. De d.a. had geen Avuloxil (hij doet ook geen koeien) maar ik heb nu hydrocortiderm, ik weet dat dat ook een rigoreus middel is. Kan ik gelijk ook op haar neus smeren tegen het verbranden.
Ik vind het ook een geweldig onderwerp SonjaBelgium omdat je hier tenminste iets van opsteekt.
Ik heb zelf ook weer last van eczeem gekregen, tussen 2 vingers links kleine plekjes. Zou het iets met het broeierige weer te maken kunnen hebben dat zoveel paarden en toch ook mensen er nu last van hebben? We hebben nu ook al wéken lang last van westenwind, ook in de tijden dat het zonnig was bleef het broeierig. De dierenarts zei dat het ook bij dit soort rassen voorkomt omdat ze zelfs op de wei staan te zweten. Misschien moet ik met Sox maar gaan emigreren naar Spanje of zo, is ook geen straf hè? Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 20:36

hydrocortiderm hebben we hier ook staan!
heb t alleen niet op de mok geprobeerd, maar idd wassen alleen met betadine, niet met biotex/badedas oid

mocht het nou niet helpen met de hydrocortiderm dan ou ik een andere da bellen met de vraag naar avuloxil(zou eigenlijk geld moeten vragen van de fabrikant voor het promoten Tong uitsteken )

maar kan je dat spul op dr neus doen tegen zonnebrand/denk dat je beter zonnebrandcreme erop kan doen om verbranden te voorkomen en aftersun erop na t verbranden, of uierzalf(dat doe ik iig altijd, heb er hier 2 staan met wit-rose neusjes!)

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:44

Op de verpakking staat juist dat het tegen verbranding is, bij katten en honden dan wel. Het is een middel tegen allerlei huidproblemen, wat mok en verbranding beide zijn. Ik heb Sox niet aan huis en kan onmogelijk 4x per dag naar de stal om zonnebrandcreme op de neus te smeren. Ik probeer er rond een uur of 12 te zijn voor de zonnecreme en dan later in de middag smeerde ik er altij Fotosen of Fotoson creme op, tegen de verbranding. De neus is nu weer mooi rose maar als er weer felle zon komt ben ik bang dat ie opnieuw verbrandt. Ook heb ik lapjes voor de halsters gemaakt. Maar de hele onderlip was ook vebrand, de d.s. dacht al aan een plantje dat allergie kan veroorzaken. Maar ja, wat voor plantje hè?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 20:56

hmm ja dat t tegen verbranden was is opzich logisch, wij hebben het voor de geschuurde staart(schuren=schaaf-brandwondjes) van t paard van mn moeder

ik heb hele sterke zonnebrandcreme, dat de hele dag werkt, dat scheelt wel!en ze staan thuis dus kan ze als ik thuis ben ff opnieuw insmeren

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:04

Welke zonnebrandcreme? Ik heb factor 15 maar moet denk ik factor 25 of zo hebben. Het moet gewoon helemaal geen zon doorlaten voor zeker 5 uur.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:17

er is hier ook iemand met een koudbloed die ernstige mok heeft, ben alleen d'r naam kwijt... hopen dat ze dit leest en is het ook wat voor haar paard!!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:39

Pellie schreef:
er is hier ook iemand met een koudbloed die ernstige mok heeft, ben alleen d'r naam kwijt... hopen dat ze dit leest en is het ook wat voor haar paard!!


Goed opletten dat je even nakijkt dat het geen schurft is bij paarden met veel behang. Dat geeft ook dikke korsten rondom het been, niet zozeer alleen in de kootholte.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 18:26

De DA is erbij geweest en die zei dat het mok was. Vandaag heb ik 4 benen met Betadineshampoo gewassen, gedroogd en de mokplekjes, voorzover ik ze kan zien en voelen door al dat haar heen met hydrocortiderm ingesmeerd. Sommige korstjes op de sprongen gaan open en zie je een klein bloedvlekje. Dus maar een dikke laag zalf erop. Ik hoop dat dit middel beter helpt dan de mokzalf van Virbac alhoewel ik moet zeggen dat de rasp in de voorknieën zo goed als weg is, ziet er prima uit. Maar ben er ook al een tijdje mee bezig hoor.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 23:15

Quentin is op 1 plekje LA en wat korsten op RA helemal mok-vrij! en dat met een klein weekje smeren Haha!

of ja, weken lang met ander spul, weekje met avuloxil

hij loopt ook weer beter, en morgen komt de fysio weer

heb er weer beetje vertrouwen in

en 24e mogen we naar de kampioenschappen met t viertal(ikke moet vorop!) en daarna ga ik naar ermelo en dan de dag na dat ik thuis kwam heb ik alweer wedstrijd, dus nog ff week of 5 goed longeren&trainen en hopen dat ie t dan allemaal aankan!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 08:36

Letten jullie wel goed op!! Deze producten staan op de doping lijst omdat er hormonen inzit (Prednison e.d.). Plus dat je omdat er hormonen inzitten maar een beperkte periode mag gebruiken ivm risico's op o.a. hoefbevang!! Dus Renske, met dit spul mag je NIET naar Ermelo!!!!!!! En aub let goed op dat je het maar max een week gebruikt omdat het spul anders een te hoog niveau in het bloed kan krijgen (zie de doping verhaal rondom Rusty op de laatste wedstrijd in Aken).

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 10:06

klopt, mijn DA belde me omdat ie had gehoord dat de mensen die door mogen naar de Kampioenschappen bekend waren geworden, en ik dus ook daar heen moet.

maar het zijn nu nog maar Kringkampioenschappen, dus ik zal nog niet gecontroleerd worden op doping ofzo

maar hij zei er bij, dat als we door mochten naar de NCB(of ja heet nu anders) dat ik het dan niet meer mocht gebruiken

verder had hij er al eerder bij gezegd dat ik het idd niet te lang mag gebruken, zodra de mok rustig is, moest ik er mee stoppen

ik gebruik het nu nog voor 1 voetje, de andere zijn zo goed als mokvrij

maar inErmelo ga ik niet ivm wedstrijd ofzo hoor, ga gewoon naar een trainingsweek(ben niet zo goed dat ik voor westrijd door naar ermelo mag Knipoog )

maar hij zei ook, dat ook al is het niet een of ander simpel zalfje, ik het toch echt moest gebruiken omdat hij dus dikke benen had van de mok en ja dan moet je je afvragen wat er erger is, een zalfje met Prednisolon enz erin, of dikke benen van de mok.

maar 24 augustus zijn de kampioenschappen pas, en hoop toch wel dat ie dan allang van zn mok af is!