vochtbult op haar voorbeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orchard ..
Berichten: 20
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-01 22:57

hallo! Party!!
ik ben vivienne en heb een eige pony.
ze heeft pas 1 week stil gestaan omdat ze een vochtbult op aar voorbeen had! hoe zou dat kunnen komen! Verward weet ieman iets daar op te reageeren groetjes vivienne Party!! alvat bedankt

[Edit Karin] titel aangepast [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-03 09:16 ]</font>

gillian

Berichten: 4418
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 22:59

misschien heeft ze zich gestoten en dan krijg je vanbinnen een bloeduitstorting(vochtbult).
afspuiten en stappen aan de hand is het beste medicijn.
evt groene leem opsmeren.
toedeledoki
gillian

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 01:41

probeer het eens op het medisch forum. misschien kan de dierenarts het je vertellen...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 02:49

Gaat ze lam? Dan de dierenarts bellen! Zoniet :koelen en lopen. Als het langer duurt (ca. 1 week) ook DA bellen!
Beterschap!

orchard ..
Berichten: 20
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-01 09:36

BEDANK! allen maal voor de reactie.
groetejs vivie Party!!nne

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 12:36

Waar zit de bult precies? is het warm? hoe groot?

Het kan een peesblessure zijn, en het nadeel daarvan is dat het zeer ernstig is en dat de pony geen pijn voelt omdat er geen zenuwen zitten in alle plekken van de pees.

Je pony hoeft dus niet kreupel te zijn, maar kan wel zijn pees bijna door hebben... En als dat gebeurd... Huilen

orchard ..
Berichten: 20
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-01 18:37

bedankt!! alenmaal vor jullie reactie!
groetjes viviene *LOL* Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 01:41

Typisch, mijn paard heeft ook zoiets. het komt eigenlijk van een trap. Met stappen en koelen ging het helaas niet weg, nogal hardnekkige vocht. Het vocht is uit de bult gehaald en nu is het hopen dat het eindelijk over gaat.
Hou wel goed in de gaten of er iets is wat invloed heeft op de bult. dus of het ergens dunner of dikker van wordt. Goed opletten of het warm is of koud en of je paard eventueel koorts heeft, dit zijn signalen voor ontstekingen. Als er een ontsteking zou zitten, heeft ze wel medicijnen nodig namelijk.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 14:41

Hallo, mijn 17-jarige merrie heeft achter twee dikke benen, HELP! Na hele lichte arbeid is het wel geslonken, maar de dag erna zijn ze toch weer dik. Het vocht loopt niet verder omhoog en het blijft ook boven de kogel (het is wel stabiel). Ik heb gekoeld en ook al een week alleen gestapt (is niet goed, doorbloeding moet toch gestimuleerd worden), qua voer is er ook niets veranderd. Ze heeft er geen pijn aan, maar ik ben toch niet gerust. Verdrietig Verdrietig

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 22:08

Als het op de knie zit, kan het een "springknie" zijn, dan zit er vocht in de knieholte. Is verder niet ernstig, maar je moet er wel mee naar de dierenarts. Die haalt er dan met een spuit het vocht uit. (je wilt niet weten hoeveel ze er soms uithalen) en dan moet je paard een weekje stil staan met verband om de knie en dan kun je weer met hem aan het werk. Maar, waar zit het vocht eigenlijk?
succes!