Eindelijk! mok bijna weg! wondermiddel tegen mok!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 20:37

De bultjes op de sprongen gaan niet weg, ook niet na een week smeren met mokzalf van Virbac (via de d.a.). Ze wordt nu al geïrriteerd als ik er aan zit. Ga dan maandag naar de d.a. voor ander spul, zal vragen om Avuloxil. De voorbenen zijn wel OK nu dankzij de mokzalf. Ik vraag me af waarom ze zoveel last heeft van mok (eigenlijk is het aan de achterbenen rasp) en die verbrande neus, het is wel erg vochtig warm weer geweest, misschien is ze dan extra vatbaar? De neus en lip zijn wel geheeld maar nog helemaal babyrose. Dus ik smeer het nog steeds in met Fotosen creme.


flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 21:28

Ik heb die kruidenthee ook een hele tijd gemaakt. Maar bij mijn pard heeft het dus niet geholpen. Als je geen eigen stal hebt is het ook moeilijk te realiseren omdat het in het drinkwater of over het voer moet. En je moet dus echt thee trekken, een uur lang. Die liter thee moet dan over het voer of in de drinkbak. Iedere dag. Goedkoop is het ook niet maar als het dan zou helpen OK.


flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 12:55

Hoe duur is dat spul?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 13:08

Thanks, ik ga morgen naar de d.a., ben benieuwd of dit beter helpt dan de mokzalf.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:34

Ik denk dat ik aan 1 of 2 tubetjes ook te weinig heb. Ik was vandaag bij d'r en zag op de achterbenen weer bloedvlekjes. En dit na ruim een week zalf smeren! Dus ik moet òf hydrocortisol of avuloxil, zal morgen naar de d.a. gaan voor advies. We hebben hier een invaller dus ben benieuwd of hij iets van paarden weet.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 19:02

Ja, maar ze heeft 't dus op beide achterbenen. Ik moet van de sprongen naar de hoeven toe smeren, aan de binnenkant dan. Maar als het dan maar helpt, want ik word een beetje moedeloos van die mokzalf. Ik zal morgen na het rijden eerst weer de benen voor en achter wassen met groene biotex. Nadeel is dat ik geen warm water op de stal heb maar met koud water kan het wel geloof ik. Dan zal ik de benen drogen, een föhn zou ook we; handig zijn met die enorme sokken Lachen en het nieuwe smeerseltje erop smeren. Eerst maar eens kijken wat de d.a. me adviseert.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:29

Klopt dat het een vorm van eczeem is. Ik heb nog betadine shampoo en dat is beter ja. De d.a. had geen Avuloxil (hij doet ook geen koeien) maar ik heb nu hydrocortiderm, ik weet dat dat ook een rigoreus middel is. Kan ik gelijk ook op haar neus smeren tegen het verbranden.
Ik vind het ook een geweldig onderwerp SonjaBelgium omdat je hier tenminste iets van opsteekt.
Ik heb zelf ook weer last van eczeem gekregen, tussen 2 vingers links kleine plekjes. Zou het iets met het broeierige weer te maken kunnen hebben dat zoveel paarden en toch ook mensen er nu last van hebben? We hebben nu ook al wéken lang last van westenwind, ook in de tijden dat het zonnig was bleef het broeierig. De dierenarts zei dat het ook bij dit soort rassen voorkomt omdat ze zelfs op de wei staan te zweten. Misschien moet ik met Sox maar gaan emigreren naar Spanje of zo, is ook geen straf hè? Lachen

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:44

Op de verpakking staat juist dat het tegen verbranding is, bij katten en honden dan wel. Het is een middel tegen allerlei huidproblemen, wat mok en verbranding beide zijn. Ik heb Sox niet aan huis en kan onmogelijk 4x per dag naar de stal om zonnebrandcreme op de neus te smeren. Ik probeer er rond een uur of 12 te zijn voor de zonnecreme en dan later in de middag smeerde ik er altij Fotosen of Fotoson creme op, tegen de verbranding. De neus is nu weer mooi rose maar als er weer felle zon komt ben ik bang dat ie opnieuw verbrandt. Ook heb ik lapjes voor de halsters gemaakt. Maar de hele onderlip was ook vebrand, de d.s. dacht al aan een plantje dat allergie kan veroorzaken. Maar ja, wat voor plantje hè?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:04

Welke zonnebrandcreme? Ik heb factor 15 maar moet denk ik factor 25 of zo hebben. Het moet gewoon helemaal geen zon doorlaten voor zeker 5 uur.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 17:26

De DA is erbij geweest en die zei dat het mok was. Vandaag heb ik 4 benen met Betadineshampoo gewassen, gedroogd en de mokplekjes, voorzover ik ze kan zien en voelen door al dat haar heen met hydrocortiderm ingesmeerd. Sommige korstjes op de sprongen gaan open en zie je een klein bloedvlekje. Dus maar een dikke laag zalf erop. Ik hoop dat dit middel beter helpt dan de mokzalf van Virbac alhoewel ik moet zeggen dat de rasp in de voorknieën zo goed als weg is, ziet er prima uit. Maar ben er ook al een tijdje mee bezig hoor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, Evalien86, Talishe en 37 bezoekers