Lezen graag, advies nodig.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 18:07

Misschien dat je nu met die luizen het uiteindelijke probleem hebt gevonden!
Een vriendin van mij had een paard wat alsmaar magerder werd (ondanks dat hij goed at) en slomer werd etc. na een 3/4 jaar aan het dokteren te zijn geweest heeft ze hem bij mij gezet (in de wei- want ze wonen midden in eindhoven en daar staan de paarden ook!) Ik heb toen mijn eigen DA laten kijken en die zag het gelijk: luizen. Het paard had een dikke vacht, zware bloedarmoede en was heel levenloos! Nadat de luizen weg waren knapte hij gelijk op (hoewel het lang duurt voordat je geen ribben meer kunt zien!)
Ik kan me voorstellen dat de lange vacht met luizen te maken heeft + dat die ontstekingen ook met luizen te maken hebben, ze zuigen immers bloed van je paard, wat is nou makkelijker dan een schaafwond om eitjes in te leggen !
Het is natuurlijk maar een idee van mij, maar misschien valt het allemaal wel mee!


Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:23

Mikey schreef:
Mist: ik snap je gedachtengang maar hadden ze die luizen dan niet moeten zien toen ze gingen scheren??? En het bloedonderzoek was normaal en eigenlijk altijd kijken ze of een paard geen bloedarmoede heeft.


Tja, dat bedoelde ik juist Mickey, bij die vriendin van mij (athans haar paard) waren 4 verschillende DA's al geweest, die allemaal niets konden vinden behalve dan die bloedarmoede. Het paard was idd ook geschoren!
al een paar keer want hij kwam gewoon niet door die vacht. Maar mijn DA zag het gelijk
Het is ook maar een idee! ik weet namelijk hoe ik zelf ben met dieren, er komt vanalles bij..... maar er gaat er nooit een weg! Als ik destijds goed bij mijn verstand was geweest had ik de paarden die ik nu heb, ook nooit gekocht!

Ik zou trouwens de uitslag van het bloedonderzoek iig nog door een andere (paarden)kliniek laten bekijken als second opinion
Ik probeer een beetje positief te zijn over dit alles omdat ik kan begrijpen (als ik naar mezelf kijk) dat als je een paard 5 maanden hebt , je er niet zomaar afstand van doet. Maar verstandelijk gezien hebben jullie waarschijnlijk gelijk... misschien wordt dit paard wel een zelfmoordaanslag op je bankrekening!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Blacky94, ComscoreBot, lgw, Wescha, Whizz en 29 bezoekers