help, pony loopt slecht op 't harde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kendra

Berichten: 8714
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 14:07

Het lijkt me ook niet verstandig om met een paard zonder ijzers veel over de weg te draven (met ijzers trouwens ook niet - te duur!!), hoeven slijten er van en daardoor kan gevoeligheid ontstaan. Ik zou in ieder geval aan de smid vragen of de hoeven goed afslijten. Over dat beslaan: ik ken mensen die hun paard een halve tube sedalin geven en hem dan laten beslaan, misschien lukt dat?
Je zou voor alle zekerheid je pony op het harde even aan de longe kunnen nemen om te kijken hoe ze dan loopt.


Kendra

Berichten: 8714
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:40

bolletje schreef:
Ijzers zijn geen oplossing voor hem , dan kan ik nooit meer naar de smid kappen gaat al met heel veel moeite , laat staan ijzers en dan loopt ie waarschijnlijk nog moeilijker en krijgt nog extra klappen op zijn benen.


Een kennis van ons laat z'n paard beslaan bij de dierenarts waar ook een hoefsmid praktiseert. In overleg verdoven ze het paard, zodat de smid z'n werk kan doen. Misschien iets om een keer te proberen? Veel paarden die gevoelig zijn gaan juist wel beter lopen op ijzers omdat ze niet meer op de zool lopen en omdat je meer balans in de hoef kunt brengen. Wat bedoel je trouwens met 'klappen op z'n benen'?


Kendra

Berichten: 8714
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:58

Tja, ik weet niet hoeveel je van paarden weet maar er zijn toch duizenden paarden die op ijzers lopen en echt niet omdat de eigenaren dat zo leuk vinden staan!

Kendra

Berichten: 8714
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:23

Ik durf het haast niet te zeggen, maar misschien toch eens een andere smid vragen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, Amber_anne, Charaz, GoogleAdsense, kimwilliam, marinst, Nescio18, onpaard, RianneH, Skye93, Suusw, xRaisin, YvonneV en 28 bezoekers