Dikke ogen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Dikke ogen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 11:02

Twee van onze paarden hebben dikke ogen nu het vliegentijdperk weer gestart is

De ene traant alleen vreselijk, de ander heeft nu alweer geel pus in het oog. Beiden dragen ze een vliegennetje en worden ze flink ingespoten met vliegenspray. Savonds spuiten we de ogen zachtjes uit met warm water en verwidjeren we het pus met een handoek.

Wat kunnen we hier nog meer tegen doen?

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 11:14

Bij de Da kun je een zalfje halen tegen ontstoken ogen.
Als je water gebruikt om de ogen schoon te maken. Het water wel eerst koken en af laten koelen. Altijd naar de ooghoek toe wrijven en er niet vanaf.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:24

Bij de da cavasan halen, kost iets van 3 euro, weet je wat ook helpt je heb bij de apotheek een uiencreme die iets van bogena ofzo heet en die is vliegafwerend dat kan je op je palmen van je hand doen en op de oogbollen wrijven, en idd ook wat nanda hierboven heeft geschreven. probeer eens zoeen vliegen masker ziet er wat zielig uit maar de paarden hebben er weinig last van en die pus ogen is ook nix en kan tot erger leiden, succes

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:22

je kunt ook gewoon camille thee maken, en dat moet je dan heel voorzichtig om het oog wrijven met een watje, niet te nat, het mag namelijk niet echt in het oog komen,
het werkt echt en het is nog goedkoop ook, een paard bij mij op stal had er met 2 dagen geen last meer van,
verder is het zowieso met dit weer goed om de ogen elke dag met lekker koel water een beetje uit te spoelen, als ze schoon zijn trekken ze namelijk minder vliegen aan.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 22:06

cafzalf (of een ander zalfje) van de dierenarts. Is zo tussen de 10 en 20 euro. Verder kun je een vliegenmasker op doen

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 22:36

Ik gebruik altijd bright eye, kan je gewoon bij de ruitersportzaak halen en het werkt perfect.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 15:05

Gewoon zo'n vliegenmasker aanschaffen! Werkt perfect geen vlieg die er meer bij kan. Vooral die van de paardendrogist zijn erg goed.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 15:15

Zoals Shaneen al zei, Cavasan, helpt bij ons echt heel goed!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 07:31

we hebben nu vliegenmaskers en een zalfje voor de ogen. Het gaat erg goed met de oogjes van de paarden!

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 09:24

Ik gebruik altijd "optilan" oogdruppels van VSM. Ik koop ze dan in ampullen (dus niet in een flesje) en 1 ampul is precies genoeg voor 1 oog.
Echt superspul... makkelijk toe te dienen en na een paar dagen zie je al dat het beter wordt! Heb het standaard in mijn "medicijnenkastje" staan!!