Max is kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-01 15:12

Max is al 3 weken niet rad. Tijdens de stap zie je niks maar in draf is het wel te zien. Niet dat hij stokkreuppel loopt ofzo maar hij is niet rad. De dierenarts is vorige week geweest en heeft de buigproef gedaan. max kwam daar goed doorheen. In de longeerbak was zowel links als rechtsom niet veel te zien behalve dat hij z'n passen achter niet helemaal afmaakt. Op het harde werd het duidelijker. linksom op het harde op een volte is hij rechtsachter kreupel. rechtsom niet. De dierenarts vermoedt dat het ergens op z'n heup zit. Hij is daar nergens warm en heeft ook geen wondjes. Erg vreemd. Heb jij misschien een idee wat het kan zijn?

groetjes
Barbara

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 16:32

nou, lekkere dierenarts... niet kunnen vinden wat er aan de hand is en je NIET doorverwijzen naar een kliniek...?!
Je kan kreupelheid niet beoordelen aan de hand van een verhaaltje op internet. jij moet met Max naar de kliniek, om eventueel een foto te maken. Als je Max een peesblessure zou hebben, dan had die dierenarts het wel kunnen vinden, dat kan je zo zien.
Als je wilt weten waarom hij niet regelmatig loopt, dan wel waarom hij kreupel is, dan moet je hem verder laten onderzoeken. En ik zou dan kiezen voor een dierenarts die niet rust voordat hij weet waarom en wat er aan te doen is. En eentje die jou dat dan ook nog verteld.
Sterkte.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 22:14

He dees,als Max een peesblessure heeft, dan kun je dat niet altijd zien. Mijn paard heeft de tussenpees kapot, en dat was nooit te zien, ook niet door de dierenarts. Alleen met een scan kon je het zien. Het been was niet dik , omdat de pees niet dik kon worden omdat dat tegen het bot aan ligt. Het been was ook niet warm. We zijn er twee keer bij de dierenarts mee geweest voordat ze vonden wat hij had aan zijn achterbeen. Dus wees voorzichtig met dit soort conclusies, en zet dat paard liever wel op rust totdat je weet wat hij echt mankeert, want anders forceer je weer te veel en dat kost alleen maar extra herstellingstijd, ik weet hoe dat is.... Lachen

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 10:06

Max staat weer/nog steeds op rust. Ik ga vandaag nog een afspraak maken voor Utrecht. Het heeft geen zin om de dierenarts er nogmaals bij te halen want die kan het toch niet vinden. Heeft iemand het telefoonnummer van Utrecht. Ik kan het nergens vinden.
Thanx

groetjes

DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 10:20

De meeste mensen kijken bij kreupelheid niet verder dan de benen, maar als kreupelheid een kwestie van pijn is (meestal) kan het uit 'hogerop' vandaan komen. In de rug bijvoorbeeld. Consulteer ook eens een paardenfysio of probeer een bioscan.

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 10:34

Ja, ik dacht eerst ook aan een fysiotherapeut maar die kan natuurlijk ook weinig doen als die niet weet waar het zit. Vandaar dat ik hem helemaal grondig wil laten onderzoeken in Utrecht. Ik begin zelf het vermoeden te krijgen dat het ergens in de rug moet zitten. Ik heb alleen nog steeds geen telefoonnummer.