voedingssupplement

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

voedingssupplement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 09:39

Omdat avalla bloedarmoede blijkt te hebben zal ik haar rantsoen moeten aanpassen. Nu kan ik volgens de DA ook voedingssuplementen bijvoeren, naast haar gewone rantsoen. Het nadeel is namelijk dat ze erg snel dik wordt, en ik haar daardoor niet veel meer kan geven (dan heb ik het er niet over dat ze een beetje aan de dikke kant is, maar dat ze net drachtig lijkt van een tweeling).

Haar gewone voer is sportmeusli, waar al behoorlijk wat vitaminen en energie in zit, en daarnaast krijgt ze D-tox. Op het moment staat ze ook de hele dag in het land.

Nu zat ik even rond te neuzen en kwam ik uit op red cel (paardendrogist). Daar zitten alle vitaminen en mineralen in en is verijkt met goed opneembaar ijzer, wat me in dit geval erg verstandig lijkt.

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand nog een betere aanvulling?

De zoekfunctie is op het moment buiten gebruik, dus sorry als ik nu een vraag stel die al eerder voorbij is gekomen.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:54

Ik heb een tijdje aleen ijzer bijgevoerd aan mijn pony, die had ook snel last van bloedarmoede. Het beeste brak nou eenmaal sneller ijzer af dan normaal. (ik kan er over meepraten, heb het zelf ook) Was van Jordens Hippo, erg goed spul. Misschien eens ander voer proberen? Muesli is over het algemeen wat minder geconcentreerd van samenstelling, en omdat ze al aanleg heeft om dik te worden... muesli is natuurlijk ook zoet..
Ik heb hele goede ervaringen met equiral sport, ze gaan er goed van glanzen en worden mooi droog.
Ik zet trouwens altijd mijn vraagtekens bij de "goedkopere" voedingssupplementen. Je kunt het beter in een keer goed doen vind ik. Zoals Max H.. ik heb dat weleens gevoerd, nou ik merkte er geen zak van.. misschien omdat mijn paard er al wel goed uitzag? tegenwoordig ben ik zeer te spreken over cavalor. Twee keer in het jaar krijgen de jonge paarden een kuurtje, tijdens een drukke periode ofzo. Een doos kost rond de 70 euro, daar zitten zakjes in, waar je er twee van per dag geeft. Je doet er +- 1- 1,5 maand mee. Hiermee merk ik echt resultaat, de paarden zijn veel soepeler en hebben geen last van stijfheid of spierpijn na een zeer zware training. Het beenwerk is mooi droog, en krijgen een extra glans.. Er zit misschien net zoveel in de Max H, maar alles valt of staat met de kwaliteit en de opneembaarheid van de vitamines die erin gedaan zijn.
Een heel goed all-round supplement vind ik Plus Vital. Zit geloof ik ook aardig wat ijzer in..
In ieder geval succes met je zoektocht naar supplementen, want het is een ware jungle op dat gebied!!

Kubarah

Berichten: 97
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:24

Hoi,

Je schrijft dat je paard last heeft van Bloedarmoede.... Probeer eens Pavo FerroMax, is een supplement voor snel herstel bij bloedarmoede (helpt bij de opbouw van rode bloedlichaampjes). Heb geen ervaring met dit supplement, maar bevat ijzer en vitaminen.

Je kan op de site van de pavo (www.pavo.nl) de verkooppunten vinden.

veel succes

Pippa
Berichten: 88
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 17:53

red cel is inderdaad geschikt voor bloedarmoede. Volgens mijn DA ging het bij bloedarmoede m.n. om een tekort aan koper en dat kun je via red cel weer aanvullen. Maar er zijn ook (rode) likstenen in de handel met extra koper en die zijn een stuk goedkoper. Sinds mijn merrie voor 2 jaar terug bloedarmoede heeft gehad hangt er altijd een rode liksteen in de stal. (effe afkloppen maar tot nu toe gaat het goed met haar).

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 19:12

Mijn paard heeft een hele tijd Red Cell gekregen, maar bij bloedonderzoek bleek dat het selenium gehalte tegen de bovengrens aanzat. Daarom ben ik ermee gestopt. Ik kon destijds niet zo heel veel verschil merken, maar dit kan ook aan mijn paard liggen. Blijkbaar had hij die aanvulling niet nodig. Iemand anders op stal voerde dit ook en was er zeer over te spreken. Gewoon proberen dus. En ik ben het helemaal eens met Passionato, het is een ware jungle op dat gebied!!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:24

In (gedroogde) brandnetels zit veel ijzer. Dit kun je bij de paardendrogist bestellen. Zo krijgt je paard op een gezonde manier ijzer binnen.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 23:19

Misschien dat je idd is kan kijken op divoza.nl en dan bij de pavo producten... ik vind dat ze erg goed werken...Knipoog