Wie weet meer over genetische afwijking LWO ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:48




DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:06

Mac schreef:
In Zweden is het om die reden verboden een OLWS positieve hengst ter dekking aan te bieden aan derden. Op zich vind ik hier wel wat voor te zeggen.


En dan maar hopen dat de eigenaars eerlijk zijn Verward Ik meen hier ook eens gelezen te hebben dat een eigenaar zei dat een hengst negatief was en toch positief bleek te zijn. Lips are sealed

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:13

Mac schreef:
In Zweden moeten alle hengsten door een strenge keuring voordat ze de dekking in mogen. Dit geldt ook voor Quarters en Paints. Hierbij wordt een puntensysteem gehanteerd voor bouw, gangen en karakter. Of ze ook een uitgebreide medische keuring doen weet ik eigenlijk niet. En dan is het nog maar de vraag of een OLWS daar deel van uit maakt. Het is natuurlijk wel erg rasspecifiek.


Wow, dat moeten ze hier eens gaan invoeren. Haha!
Maar of OLWS zo rasspecifiek is weet ik niet. Je hebt tegenwoordig al aardig van 'halfjes' rondlopen.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:33

Mac schreef:
[Ze zijn er nu trouwens achter dat de OLWS paarden toch wel iets gemeen hebben: ze zijn allemaal frame overo :)* ! Zo heb je er ook zonder te testen kijk op of een hengst OLWS pos is of niet.

Helaas, niet elk paard toont de frame-overo-tekeningen. Je hebt ook Quarters met dit gen. En natuurlijk solid-paints.
Dus testen blijft een must.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CharlieVM, GoogleAdsense, Googlebot, Larissajulia, laura_estee, YandexBot en 28 bezoekers