*linkerkant opgezet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-01 11:36

Even eenvraagje:
Mijn paard wilde ik gisteren gaan rijden. Toen ik hem uit zijn stal haalde, was zijn borst dikker (mn aan de linkerkant). Hij heeft een gat in zijn borst gehad en heeft ter behandeling op bosch en duin gestaan (eind van het jaar 1998, naam paard: lethal Weapon, naam eigenaar: wendy lubbers). Bij de verdikking zit ook een gedeelte van zijn litteken. Daarna keek ik naar zijn knie en zijn linkerknie was dikker dan zijn rechterknie. Onze hoefsmid was er, dus ik vroeg aan hem of hij even wilde kijken. Hem viel hetzelfde op en hij zei ook dat zijn linkerschouder opgezet was. Hij zei dat het misschien zijn lymfeklieren konden zijn. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn??
Dit zijn de symptonen:
l.knie, l.schouder, linkerkant van zijn borst en rest van het linkerbeen zijn opgezet. Zijn klieren in zijn keel en zijn lies (daar zitten ook lymfeklieren, zei de hoefsmid) zijn (nog) niet opgezet.
Help help!!
groetjes wendy

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 11:48

Laat zsm de da naar je paard kijken en ga hier niet zelf mee dokteren!!!!

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-01 13:10

mijn da komt zowieso vanmiddag, maar ik moet nog tot 4 uur werken, dus ik dacht, misschien heeft oemand dit weleens meegemaakt, vandaar. En misschien dat de DA hier al weet wat het is en dat ik me ergens op kan voorbereiden.
groetjes wendy Pling

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 13:30

Ik denk dat er een ontsteking zit, misschien heeft het paard ook wel koorts.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-01 13:32

nee hij heeft geen koorts, dat heb ik gelijk nagakeken. Hij liep ook niet kreupel.