Bokkesprongen... bijwerkingen ventipulmin?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 17:22

Mijn pony krijgt nu ventipulmin omdat mijn veearts denkt dat hij allergisch is. Hij was steeds erg sloom, en toen ik na de eerste dag weer rustig een blokje om wilde, was hij heel schrikkerig en druk. Hij sprong weer eens bijna voor de auto met mij en zou er vandoor toen andere ruiters mij inhaalden en wegdraafden en galoppeerden. Hij stond echt weer te springen op de plek. Ik ben maar afgestapt voor hij me er af zou gooien. De dag erna was hij weer rustig, maar toen was mijn vriend ook mee, en niet veel langs de weg. Gister zou ik lers hebben, maar dat ging niet door en toen gaf een meisje mij zitles aan de longe. Gewoon aan het halster in de paddock. Ik had geen touw of teugels om me vast te houden, en dat werd me gelijk fataal. Gelijk toen zij hem op de volte wilde zetten explodeerde hij vanuit het niets, en ik lag er af (auw, spierpijn, blauwe plekken Verdrietig ) maar goed, er gelijk weer op maar nu met halstertouw als teugels zodat ik zijn hoofd enigszins omhoog kon houden! Gelijk begon hij weer, maar nu was ik er op bedacht en bleef zitten, wat een eikel, met zijn hoofd tussen zijn voorbenen! Afijn, hij had ook daarna nog veel energie. Nu vroeg ik me af of deze overdaad aan negatieve energie een bijwerking van de ventipulmin zou kunnen zijn, of dat het komt doordat hij gewoon veel meer lucht heeft? Vroeger was het elke keer bonje als ik net opstapte, dan had hij dezelfde streken (met periodes)
Ik ben benieuwd!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 18:04

ik heb wel eens ventilpulmin moeten geven maar dit bijverschijnsel is bij mijn paarden nooit opgetreden.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 18:42

Mijn paard heeft in ieder geval nooit zo gereageerd op Ventipulmin. Als ik jou was zou ik gewoon de veearts even bellen en het probleem voorleggen. Die weet vast wel of het mogelijk is dat een paard er zo op reageert.
Mijn paard ging trouwens wel behoorlijk zweten toen ze op de Ventipulmin stond.

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 19:43

Mijn pony had ook zweten als bijwerking toen ie op de Ventipulmin stond.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 09:30

Jij hebt volgens mij gewoon een boefje die lange tijd geen adem had om streken uit te halen. Die ventipulmin werkt zo te lezen hartstikke goed, je pony is weer helemaal de oude! Of jij dat nu leuk vind of niet... hij vast wel!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 10:09

Ik denk dat Dees gelijk heeft. Die van mij heeft ook Ventipulmin gehad en mijn eerste reactie toen ik ging rijden was: tjeetje zit er soms speed in die ventipulmin? Toen ik door ging denken was ze daarvoor gewoon een stuk slomer dan normaal omdat ze snel buiten adem was, en nu is ze weer de oude...

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 10:11

van ventipulmin kunnen ze gaan zweten en worden eerdr sloom dan wakker. Ik denk dat je pony er gewoon weer zin in heeft, mooi toch?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-01 10:58

Nou, dan gaan we rustig door op deze manier. Kunnen we weer een cursus goed gedrag beginnen en voor mij een cursus rodeorijden Knipoog
Het is in elk geval een stuk leuker dressuurrijden met een pony die voorwaarts is, en straks verhuis ik hem naar een nieuwe stal aan de rand van het bos, en dan hoef ik ook niet veel meer langs de weg...
Bedankt, Groetjes