Help!vreemd extra stukje bot, met foto's!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 09:22

als het idd een verbeend kraak been is, dan kan het nog wat dikker worden, maar als het eenmaal het "eindpunt" heeft bereikt, dat het niet verder verbeent, dan kan ze er heel goed oud mee worden , het gewricht kan dan niet meer bewegen ,maar dat merk je (zeker voor de recreatie) niet, ze loopt alleen wat stijver.
maar spat kan wel op een andere plek in het spronggewricht terugkomen , en sommige soorten van spat worden niet beter of alleen met een operatie.maar als ze verder goed eet en op zijn tijd speelt, zou ik me nkiet te druk maken, laat r maar lekker genieten van de wei!



CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:02

een schiefel is wel ff wat anders als wat de pony uit dit topic heeft, maakt verder niets uit,
maar een schiefel is een stuk bot wat is ontstaan na een lichte beschadiging en doordat er pezen overheen lopen, raakt het bot daar geirriteerd en ontstaat er nieuw bot op die plaats.een schiefel komt meestal bij de voorbenen voor, ik heb eik nog nooit een paard gezien die het achter had, dus dit zou voor mij de eerste zijn .
heel veel paarden hebben (voor) schiefels.slechts een enkele loopt er kreupel op.wel kunnen ze pijn doen als ze aan het doorkomen zijn , maar zodra hij er eenmaal zit en hard is, dan lopen ze weer goed.als je paard een zachte bult op zijn pijp heeft (meestal hele jonge paarden ) dan kun je in sommige gevallen voorkomen dat het een schiefel word door hem elke dag te masseren met spierbalsem, zo heb je kans dat ie niet hard word. maar in de meeste gevallen is het gewoon een schoonheidsfoutje.
maar de pony uit het topic heeft twee botten die aan elkaar zijn vergroeid.das dus ff wat anders.

verder ben ik blij dat ie verder goed loopt en hij zal vast nog wel 10 jaar bij je zijn en lekker id wei genieten van de rest van zijn leven
wat je ook kunt geven ipv biotine is elke dag smorgens en savonds een half flesje bruinbier
dat schijnt erg goed voor de hoeven te zijn , ze worden er wat soepeler van.misschien scheelt het qua prisj met biotine?
ff vragen of de slijter bier heb wat overtijd is Tong uitsteken:P

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, Fenders, MyWishMax, nadcha, Phonix, Vecar en 27 bezoekers