geslachtziekte bij natuurlijke dekking ?????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:21

Fellor dit geld niet voor elk ras hoor. Ik dek met mijn shires zowel KI als natuurlijk. Geen van de merries heeft zo'n mooi papier, ik zou wel willen. Voorlopig blijft het wassen na een twijffelgeval.
Melissa, da's ook een leuke zeg Haha! Alle ziektes die besmettelijk zijn kunnen ook tijdens de dekking worden door gegeven, droes dus idd ook, maar de rest van de ziektes ook, net als bij elk ander kontakt tussen 2 paarden.



sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 08:49

Ach zo vaak komt het niet voor hoor, maar het is zeker wel iets waar je rekening mee moet houden. Er zijn ook geslachtziektes die dus niet meer weg gaan, en dat is natuurlijk niet leuk.
Fellor jullie dekken dus met hakneys? Mag ik eens vragen wat jullie eigenlijk doen na een natuurlijke dekking? Ik vraag het veel mensen, wie veel vraagt krijgt veel antwoord, en daar leer je van Haha!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:55

Met het wassen haal je mogelijke ziekteverwekkers weg. De gene die gemakkelijk weg te halen zijn tenminste. Het is gewoon zo dat alle beetjes helpen, en de ziektes die je niet weg kan wassen komen niet zo heel vaak voor, dus is het goed om te doen. Ik was de hengst niet VOOR de dekking, omdat ik bang ben voor enige zeep resten die er dan voor zorgen dat de merrie niet dragend wordt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, kreekie, Maaarleeen en 43 bezoekers