Toch rijden of nog maar afwachten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Toch rijden of nog maar afwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 16:03

Gisteren kwam ik op stal, en zag dat Kore dr spronggewricht links achter aan de buitenkant wat opgezwollen was. Er zat ook een schrammetje, ze was duidelijk gemept door een collega op de wei. Ze is momenteel hartstikke hengstig, dus waarschijnlijk heeft ze het zelf zover gemaakt, normaal is er niks aan de hand, met dezelfde paarden.
Het voelde niet warmer als de rest van dr lichaam, en ze liep er ook niet kreupel op, en het was niet speciaal gevoelig, kon er gewoon in knijpen enzo. Heb haar afgespoten, en wat op het harde gestapt. Op de terugweg was ze best heet, en leek absoluut nergens last van te hebben. Vanmorgen heeft een stalgenootje haar zonder van de sprong af te weten, op de wei gezet met haar paard, en kennelijk was het dikke pret en bokbok. Zo te zien niks aan de hand. Zouden jullie nu gaan rijden??

Ik denk dat ik zometeen gewoon kijk hoe dik/pijnlijk het is, en ik rustig aan wat ga rijden. Jullie??

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:32

Als het beter lijkt, doe dan nog even rustig aan met rijden, dus bijvoorbeeld wat stappen langs de weg. Niet meteen weer aan het werk in de bak.

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 17:53

Ik zou wel wat rustiger aan doen, maar ik denk dat het wel kan.
voor de zekerheid na het rijden even afspuiten en/of een coolinggel gebruiken.

vuilnisbakje

Berichten: 63
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:45

als ze niet kreupel is zou ik gewoon rustg gaan rijden. Niet alles uit de kast halen, maar gewoon even los werken en dan weer uitstappen. Dat is alleen maar goed voor de doorbloeding enzo.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 22:52

Nou, toen ik op stal kwam en mevrouw uit de wei ging halen, bleek het dikker en gevoeliger als gisteren. De zwelling was meer naar beneden gezakt, en haar been was dus best dik. Geen sprake van rijden dus. Heb haar een hele tijd met een harde koude straal afgespoten en op het harde gestapt, en toen was het al een heel eind geslinkt. In ieder geval was ze nog steeds (gelukkig!!) niet kreupel, en ook erg fit en hengstig... Frusty Het was meer Kore die mij wandelde als andersom...
Morgen maar weer ff kijken!