witte vlekjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 22:36

Mijn quarter horse merrie van 10 jaar krijgt de laatste jaren steeds meer witte vlekjes, heel enkele zijn wondjes geweest maar de meesten niet.
Ik heb al gehoord dat ze stekelharig is ( Verward was is dat trouwens, de haren zijn gewoon zacht.
Het zou een vitaminegebrek zijn? ze loopt iedere dag in de wei. Krijgt krachtvoer en ziet er verder goed uit. Heeft wel een beetje de neiging aan de dunne kant te zijn, maar is ook een druktemaker. Zou ze studeren voor appaloosa *LOL* Het is natuurlijk geen ramp, toch wel een beetje raar... Wie weet het?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 22:52

stekelharig is en vos kleur waarin ook witte haartjes/vlekjes voorkomen.ze zijn dan wel gewoon zacht hoor Lachen
kijk mijn pony is ook stekelharig:
Afbeelding

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-01 20:42

Ze is dan niet stekelharig hoor. Ze heeft echt witte vlekjes, ongeveer zo groot als een gulden. Verward
Iemand nog ideeen?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:05

Het zou kunnen dat er in de voorouders van je paard een 'grey' zit en dan wordt ze dus op den duur helemaal wit. Het gebeurd wel vaker dat een veulen op papier een verkeerde kleur krijgt en later toch een schimmel blijkt te zijn. Bloedonderzoek (DNA)kan je hierbij helpen, ook kun je navragen of ze misschien een bepaalde vitamine of mineralentekort heeft.
Ik weet niet of je wedstrijden rijdt, maar quarters mogen geen witte vlekken op hun lichaam hebben die groter zijn dan 2,5 cm Scheve mond\