piephakken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

piephakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 14:31

Een vriendin van mij rijd een paard met piephaken. Die heeft ze bekomen door tegen de stalwand te stampen. Wie kan me er iets meer informatie over geven. Kan het veel kwaad? Kan je normaal blijven rijden? Is springen niet te belastend voor haar? Het is namelijk een super springpaard. En wat is dat nu eigenlijk juist piephakken? Is dit een vochtophoping in de hakken?

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:47

het kan wel verholpen worden, operatief, maar ik geloof dat het dan ook snel weer terug komen kan

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 16:29

De da kan er een naald in steken en zo de vloeistof eruit laten druppelen. Dit kan wel weer terug komen daarna, maarwordt vaak gedaan vlak voor een keuring, zodat het niet zichtbaar is voor de jury. Verder kan het geen kwaad, en is het puur een schoonheids foutje.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:21

sherwood schreef:
De da kan er een naald in steken en zo de vloeistof eruit laten druppelen. Dit kan wel weer terug komen daarna, maarwordt vaak gedaan vlak voor een keuring, zodat het niet zichtbaar is voor de jury. Verder kan het geen kwaad, en is het puur een schoonheids foutje.


Dit wordt idd het meeste gedaan, echter wat ze er niet bij vertellen is dat het inspuiten verkalking van het gewricht tot gevolg kan hebben, plus de kans op onstekingen omdat je met een naald vlak bij het gewricht komt.

Het is idd een schoonheidsfoutje.. mijn paard heeft het ook gehad, wij hebben de wanden voorzien van rubbere matten, alles waar hij zijn hak aan kon stoten verwijderd en het constant afgespoten en ingesmeerd, met ik weet niet hoeveel producten Haha! van antiflogistine tot teerzalf en toverhazelaar... maar het is weggegaan zonder injecties.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:50

Als het goed is heeft Otto het ook. Hij wordt gewoon bereden, doet het prima. Nooit kreupel eraan of iets dergelijks. ALleen gaat hij soms even 'piephakken' hoe wij dat noemand. Even met zijn hakken aan de waterbak of spijlen jeuken.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:16

Het opereren van piephakken is vaak geen succes ze kunnen het weghalen maar het geneest heel erg slecht.

Mijn paard heeft ook piephakken maar vaak zien mensen het niet (hij is ook heel donderbruin) en na het rijden slinkt het iets....

Je hebt gewoon iets meer paard Knipoog en met springen hebben ze er ook helemaal geen last van veel paarden in de springsport hebben piephakken

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:38

Paard van mijn vriendin had het ook. Die heeft hem laten opereren, en het is heel mooi genezen. Ze kon meen ik binnen een week al weer rijden enzo! of het weer terug was gekomen weet ik niet, hij is een kleine maand later ingeslapen...

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:37

Mijn merrie heeft ook een piephak. Vaak helpt dat opereren niet hoor....ze heeft nu in de stal dikke rubber matten hangen en dat helpt wel.