white line disease?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

white line disease?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 23:35

vandaag zag ik bij het hoevenkrabben ineens dat boyd zijn hele onderkant van de hoef wit was en bestond uit een witte brokkelachtig spul.....beetje pulp achtig ( moeilijk te omschrijven)

beginnend vanaf de witte lijn ongeveer tot aan de straal....
ook komt er een verschil in hoogte tussen de hoefrand en de rest van de onderkant hoef (snappen jullie het nog? )

herkent iemand dit....heb het 1 en ander opgezocht op het net, en kom zelf steeds op white line disease??maar omdat dit me aan de ene kant meteen wel erg dramatisch lijkt, zet ik het hier nog even neer.....iemand enig idee wat het ook zou kunnen zijn.....of heeft iemand zijn paardje dit ook???


xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 23:53

hoop dat je gelijk hebt!
maar het is niet een klein beetje hoor......
zijn witte lijn was eerst al wel anders van structuur....iets dradiger zeg maar, maar toen hield een ieder op de boerderij het op het "natte weer".

en nu ineens dit........als je de hoef optilt heb je gewoon meteen een hele witte onderkant in beeld....

en de hoefsmid komt over een dikke week...( afspraak had ik 2 weken geleden al gemaakt)
weet nu jiet of het verstandig is nog een week te wachten.....(waarom hebben die hoefsmeden het zo druk )


xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 08:07

bedankt!...ben al een heel klein beetje geruster....maar nog niet helemaal.

weet ook wel dat je niet altijd meteen van het ergste uit moet gaan, maar dit heb ik nog nooit gezien.....vandaar.....ik zal eens bellen

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 15:39

dat witte poederachtige is al een stuk beter..gelukkig..

de lijn is alleen nog wel steeds draderig...

woensdag komt de smid......zal hem eens het hemd van het lijf vragen over wat wel en niet te doen met zijn hoeven..aangaande...wel en niet teren etc etc...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Christina, nuevo_mien, Pallatin, Samantha89, tengeltje11 en 105 bezoekers