***paard in het begin rijden kreupel later niet!!!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-01 22:16

Mag je blijven rijden als een paard in het begin van het rijden onregelmatig is en na een tijdje niet meer??? En dit paard heeft lichte kogelkantrol en lichte artrose.
Alvast bedankt, Monique.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 22:39

Ik zou echt eens naar Rodinde gaan Monique. Zij kan echt zo ontzettend veel en is ontzettend eerlijk....als ze er niets mee kan, zegt ze het ook, ze geeft geen valse hoop.
Je weet zelf hoe Imatador liep. Zij heeft gezegd dat ik opbouwend moest trainen en inmiddels rijden we thuis weer Z proeven en had ik hem eigenlijk morgen Z1 gaan starten op de Barokke Dressuurcompetitie. Het is dat ik die caroussel had en het teveel vond, maar hij loopt echt heel oke.
Soms idd in het begin stijf en onregelmatig, maar dat komt altijd weer goed. Ik vond het vreselijk hem te rijden/longeren als ie niet goed was, maar in zijn geval was het stilzetten het slechtste wat je kon doen.
Je kan natuurlijk niet zomaar zonder kundig advies door gaan met bewegen. Ik zou dus zeker advies gaan inwinnen.
Anders misschien een goede fysiotherapeut zoals Jarko Dun?!?! Ik zou het echt in die richting gaan zoeken, heb ik zowel met Imi als met Maril heel veel profijt van gehad. Niet goedkoop, maar relatief gezien heb je er meer aan. De faktuur is hoog, maar je hebt wel resultaat en je hoeft er niet zo vaak naar toe.
Een reguliere veearts weet heel veel, kan de diagnose stellen en je op weg helpen. Maar voor het verdere revalidatieproces zou ik altijd kiezen voor een combinatie van mensen: een goede veearts met een goede fysiotherapeut en een goede hoefsmid, die liefst onderling kunnen overleggen...

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-01 22:42

Dank je, maar hij sta ook onder behandeng in Utrecht!!! Maar is Rodinde dan ook voor kreupelheid??? Misschien doe ik het wel!!!
Groetjes Monique.
Tof trouwens dat Imatador weer helemaal goed loopt!!!

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 11:02

Naar Rodinde gaan is inderdaad een goede tip. Ze kan bv. gewrichten inspuiten en met accupunctuur heel veel helpen. Zeer zeker de moeite waard. Ik ga met mijn paard ook regelmatig naar haar.

Groetjes,

Jolande

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 11:41

Vraag maar eens in Utrecht anders Monique. Paard van iemand bij ons op stal was in Utrecht afgeschreven, zij konden niks meer voor haar doen. Toen adviseerden zij haar in Utrecht om Rodinde te proberen.
Om een lang verhaal kort te maken: het paard is weer helemaal 100% oke!
Als je echt verder wilt met Kyllian is het zeker het proberen waard en op de lange termijn een goedkopere oplossing dan foto na foto, na medicijn, na veeartsbezoek, om dan 2 weken rad te zijn en dan weer kreupel. Geloof me....ik heb dat met Imi gehad en dat is een ramp en ook vreselijk duur!
Hij loopt nu 3 maanden helemaal goed, dankzij Rodinde,maar nog elke dag moet iedereen komen kijken of hij wel zuiver loopt. Stom op zich, want ik moet toch doorrijden. Maar dat is puur je eigen gevoel....je wilt graag dat het goed gaat natuurlijk.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 22:36

Hoi Monique. Wat je kan proberen zijn middelen die de aanmaak van gewrichtsvloeistoffen stimuleren. Zoals Equiflexion van de paardendrogist. Of de vloeistof wordt direct ingespoten bij het gewricht door de DA.

Alle paarden hebben tijd nodig om de gewrichtsvloeistoffen op gang te krijgen (vandaar dat je 10 minuten moet instappen). Maar bij sommige paarden is de aanmaak niet voldoende en lopen ze in eerste instantie onregelmatig.

Wat ook een remedie kan zijn, is je paard full time op het land te zetten. Wanneer ze maar continu kunnen bewegen, kan het probleem vanzelf over gaan.

Je kan gewoon blijven rijden, maar stap je paard goed in. Of laat het onbelast 10 minuten stappen en draven, voordat je erop stapt.

Veel succes ermee.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-01 23:04

Equiflexion geef ik al maar dat werkt niet echt(maar ik gebruik t nog maar 10 dagen) maar Mirjam hoe gaat dat inspuiten van gewrichten en hoe vaak moet dat???

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-01 23:14

eN mIRJAM...IK DURF HEM NIET ZO VAAK OP T LAND TE ZETTEN WANT HIJ TRAPT ALS HIJ LOS IS VAAK ZN YZER ERAF EN HIJ HEEFT NML. SPECIAAL BESLAG.