Hele harde schuiver gemaakt...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Hele harde schuiver gemaakt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-03 21:23

Mijn 2 jarige is gister dwars door de schriklinten gerend. Ze stond samen met mijn andere maar die rende gelijk zijn stal in. Zei integen , rende met een noodgang het boerenland op, ze bleef in rengalop op het kavelpad (beton) tot die ophielt en scheurde toen door het maisveld helemaal tot het einde!! Daar kon ze niet verder, keerde ze om en kwam ze met een noodgang weer terug... Maar toen ze het kavelpad bereikte gleed ze uit en schoof ze op haar linker zeide zo'n 6 meter over het beton, zo de sloot in!!! Lag ze op haar rug in de (droge) sloot, klom als een bezettene weer eruit en werd gelijk in gepakt...

Wonder boven wonder had ze maar 3 schaafwonden. Een op haar linkerzeide (logisch) en 2 op haar linkerbeen.. De rest zagen we niets. Ze liep niet kreupel, rugcontrole werd gedaan en gaf geen bijzonderheden. En nog wat testen gedaan, maar ze was verder alleen onwijs opgefokt en wat schaafwonden dus...

Vandaag was ze vreselijk stijf en zag ik dat de linkerzeide vol zwellingen zat, ik denk blauwe plekken. Ze heeft er flink wat last van, je kan er amper naar wijzen. Ik heb het afgespoten, dat leek ze wel fijn te vinden.
Ze liep nog steeds niet kreupel en de benen waren dun. Ook de rug gaf ze geen zeer aan. Daar was ik het bangst voor aangezien ze op de kop in de sloot lag...

Iemand tips voor de behandeling van blauwe plekken? Gewoon blijven afspuiten? En zou die homeopatische zalf te gebruiken zijn, die die je ook voor mensen gebruikt bij blauwe plekken, die groene (ben de naam kwijt). Anders koop ik morgen gelijk een tube..


Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 07:46

Samsam"]
[quote="painthorselover schreef:
Hallo, Ik zou de dierenarts langs laten komen.
Met wonden in een sloot geeft bijna altijd ontstekingen, is ze ook kopje onder geweest dan ook de longen laten luisteren kan zijn dat ze slootwater binnen gekregen heeft.


de sloot was droog!!
[/quote]

Inderdaad. Geen water in. Alleen zo'n grepel, en die grepel was nog schoon ook (alleen gras). Het was zeg maar een scheiding tussen twee landen.

Die meneer waar mijn paardje staat is dierenarts-assistent en kan zelf ook het een en ander. Een dierenarts erbij was op die dag dus niet nodig.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Homerup, judith_irene, Linde_C, Sjors050, TamaraFloor, tengeltje11, Zoe_97 en 25 bezoekers