Wie heeft er ervaring met Hoefkatrol

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 15:03

Bij ons op stal staan 3 paarden met hoefkatrol.Vrij snel na elkaar ontdekt (wel al langer kreupel/niet rad).Zagen het alledrie niet meer zitten,maar hebben toch AdB bezocht.De wonderen zijn de wereld nog niet uit.Ze lopen alledrie weer goed.Eentje moet rechtsom beginnen,want links is de slechtste kant.Na de galop zijn beide kanten dan goed te rijden.Deze heeft ook zooltjes.De andere twee niet.Eentje is ook ingespoten,maar loopt nu ook weer goed.Dit wordt tevens onder begeleiding van een fysio gedaan.Let er op;goed recht rijden met de achterhand er zo goed mogelijk onder (overgangen!).Succes en probeer AdB eens,kan in elk geval geen kwaad.



Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 00:40

marlon7 schreef:
Hoi, mijn pony heeft ook hoefkatrolontsteking en die loopt er kreupel mee. Ik kan de kreupelheid bij mijn pony er ook uit halen als ik eerst ga galopperen! Maar ik vind dat een slechte oplossing omdat je het paard dan als het ware door zijn kreupelheid heen rijdt.


Er wordt hier niet door de kreupelheid heengereden,maar een half uur normaal losgereden,i.p.v.meteen galopperen.Als er staat na de galop,wil dat niet zeggen dat daar mee begonnen wordt.Verder is dit op advies van de fysio.Volgens haar is het beter om op een rustige manier te rijden,dan ze weinig tot geen werk te geven,daar ze anders alleen maar stijver worden.Hoe losser ze blijven,hoe beter.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marus, Renkle, Rijsa, Trendiction en 75 bezoekers