Paard voller in plaats van dikker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Paard voller in plaats van dikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 21:25

Beste bokkers,

Ik ken een paard wat een operatie achter de rug heeft en daardoor bijna al zijn spieren kwijt is. Nu met het opbouwen komt hij goed in de spieren alleen het vet gehalte op zijn lijf blijft wat achter. Vooral bij de rug en ribben blijft hij erg mager. Scheve mond

Hij krijgt:
* 3 kilo sportbrok
* 1 kilo haver
* 1/2 kilo meusli
* kuilgras

Hij staat op zaagsel. Hij is fit zat en loopt goed en makkelijk door de training. Nadeel bij veel voeren is dat het allemaal onderaan de buik komt in plaats van op de plekken waar hij wat kan gebruiken. Ook een nadeel van veel dingen is dat hij er meer energie van krijgt wat niet nodig is.

Het enige wat ik ergens heb opgevangen is dat eieren zouden helpen? Verward

Iemand tips?

Alvast bedankt

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 08:32

Je zou pulp kunnen proberen daar worden ze dikker van maar ze krijgen er niet meer energie van.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 09:16

geef hem de tijd. Momenteel gaat de meeste energie die het paard binnenkrijgt 'verloren' aan spieropbouw. Er is dus geen energie over om vetmassa aan te maken. (dit gebeurd alleen bij een overschot aan energie).

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 09:51

Cookies schreef:
Je zou pulp kunnen proberen daar worden ze dikker van maar ze krijgen er niet meer energie van.

Idd, pulp helpt heel goed. Daar heb ik Fayette sinds een week ook opstaan omdat ze me ook wat te schraal bleef. Ze krijgt een kilo geweekte pulp per dag nu (of eigenlijk een kilo ongeweekt en geweekt is het dan bijna een hele emmer vol). Sinds gister heb ik weer het idee dat er bij haar wat vet op gaat komen. Nadeel van pulp: het moet iets van een dag weken (dus je moet het niet vergeten weer aan te maken Lips are sealed ). Groot voordeel: ze worden er absoluut niet heet van Lachen en zichtbaar dikker.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 23:26

Bedankt voor de reacties!

Ik ga die tip van pulp maar eens uitproberen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 00:19

Scheutje olie over het voer...Lijnzaadolie of Zonnebloemolie...Krijgt hij extra vet binnen.
Maismeel wil ook helpen om schrale paarden weer steviger te laten worden...

En voor de rest zou ik het de tijd gunnen. Het duurt een half jaar voordat spieren weer zijn opgebouwd.