dikke paarden in de mode?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 23:03

Dikke paarden vind ik geen gezicht. Net zoals te dikke kleine hondjes, dat zijn dan net worsten op pootjes. Ik vind het raar dat de meeste paarden zelf geen maat meer kennen en maar alles eten zodat ze te dik worden. Een slank en gespierd paard vind ik het mooiste, waarbij je de ribben net niet meer kan zien. Nu ik nog Schijnheilig


Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 21:14

Wat een gedoe bij paarden die maar eten tot ze te vet zijn. Ik weet niet hoe het komt, maar Lamanda eet precies zoveel als ze nodig heeft. Ze staat dag en nacht op een normale tot redelijk vette weide en krijgt elke dag 1 kilo bijgevoerd. Als ze het niet op eet, neem ik de volgende minder mee. Als ze het wel opeet en aangeeft dat ze meer wil, neem ik de volgende dag 1,5 tot 2 kilo mee.

Ze wordt in het voorjaar zo vanuit de stal full time op de wei gezet. En in het najaar vice versa. En ze is nooit te dik, krijgt geen grasbuik. Je kan bij haar altijd de ribben voelen (net niet zien) en de buikspier zien zitten. Alleen als ze wat gestresst is, dan lijkt ze wat mager bij de flanken.

Makkelijk, zo'n paardje dat zichzelf regelt. En ik dacht dat dat normaal was...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, diemth, Donnatella, eempje41, JoellaLoves, kimmetje26, lauret, Nouvel, wisja, xSannee en 27 bezoekers