* Geneesmiddel hoefkatrol: Gallium Nitrate?!? (weer omhoog g

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 12:20

Ik als wetenschapper moet me toch even gaan bemoeien met jou manier van redeneren Tim. Natuurlijk klopt het dat je niet verschillende ziektebeelden zo maar met elkaar kunt vergelijken. Maar wat je je wel moet realiseren is dat er voor uiteenlopende ziektebeelden de zelfde medische oplossing is. Als je zo als ik met een wetenschappelijk oog kijkt naar de verschillende beelden, kun je voorbij de oorzaak kijken en alleen naar de overeenkomsten. Gallium nitrate wordt bv niet alleen ingezet bij osteolytis maar ook bij andere ziektebeelden die kwa oorzaak niets met elkaar te maken hebben maar wel de zelfde gevolgen hebben. Je kunt dus wel zeggen dat katrol en artrose en botontkalking niets met elkaar te maken hebben, maar kijk eens wat verder : wat hebben deze beelden met elkaar gemeen? Ze veroorzaken bot afbraak! (ik ben er overigens wel van overtuigt dat katrol een vorm van artrose of artritis is het gaat hier tenslotte ook om een, wel is waar klein, gewricht) Ik weet niet wat ik moet denken van de beweringen van meneer Eby maar ik kan in elk geval de theorie er achter wel goed begrijpen. Verder begrijp ik dat je enorm enthousiast bent over jullie methode en terecht. Maar probeer een beetje open te staan voor andere dingen. Ik denk dat niet 1 methode de oplossing zal gaan bieden. Stel dit gallium nitrate blijkt het wonder middel te zijn wat ze beweren, nog altijd is dan niet de oorzaak van het probleem verdwenen en zal het probleem dus weer de kop op gaan steken. Hier zal denk ik een goede smid en natuurlijk jullie methode een belangrijke rol gaan spelen.
Hoor mij nou, als of het middel al op de markt is! Ik bedoel dit puur in theorie. Ik weet uit ervaring dat het nog zeker een jaar of 10 gaat duren voordat dit middel mocht het werken op de markt komt. Je moet eerst een gegrond medisch dubbel blind onderzoek hebben gedaan voordat ook maar een arts bereid is dit te accepteren als een geneesmiddel. Dit onderzoek moet nog worden gestart, alles staat nog in de kinderschoenen. Pas als een groot Pharmaceutisch bedrijf hier brood in ziet zal er echt naar gekeken gaan worden. Dit klinkt stom maar is de keiharde waarheid. Als er geen geld te verdienen valt is het niet interessant!

Adrienne

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.



Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 11:02

Hallo Wil,

Je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat er verschillende oorzaken zijn voor problemen in het katrol gebied.

Ik geloof dus ook niet dat GN bij elke vorm zal helpen. Zoals ik het bekijk en wat ik tot nu toe over dit middel heb gevonden ( experimenteel en in mensen medicijnen) heeft het alleen invloed op de bot dichtheid en aanwas.(het "regelt" de calcium huishouding)

Ik denk dus dat paarden met problemen in de weke delen (pezen enz) niets hebben aan GN. Maar paarden met bot deformatie hebben denk ik de meeste kans er beter van te worden. ( aangenomen dat het zou werken natuurlijk)

We zullen zien wat er verder voor ontwikkelingen zijn in dit product en natuurlijk krijgen jullie hier het direct te horen als mijn zus Jolande en ik wat meer te weten komen. Ik vind het reuze interessant, maar ik ben een research analist en ben wat dit betreft van nature nieuwsgierig naar dit soort ontwikkelingen.

groetjes Adrienne

( ps bedankt voor je berichtje)

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 15:02

Sanne ik heb voor jou dit topic weer omhoog gehaald in de lijst. En natuurlijk ook voor dr. Offereins naar wiens antwoord ik nog steeds zeer benieuwd ben.

Groetjes Adrienne

_________________
just get over it I´ve got a cowgirl attitude

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Adrienne op 2001-09-21 19:43 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 17 bezoekers