Ervaringen met siliconen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Ervaringen met siliconen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 19:38

Sinds vorige week donderdag staat Magic op siliconen. Ze was weer kreupel, maar het lijkt te helpen want ze loopt weer super

De hoefsmid zelf hebben we nog niet gesproken, maar de reden dat ze eronder zitten weten we wel. Ik heb al wat hier op bokt erover gelezen.

Nu was mijn vraag of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. En of het positief of negatief was.
Ook de kosten weten we nog niet, maar als ik zo op bokt lees is 150 euro wel normaal?

Graag jullie mening..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:45

Kawa had zooltjes onder zijn ijzers.
Mijn smid doet daar dan meteen siliconen onder om het hoefmechanisme zoveel mogelijk in stand te houden.
Hij gebruikt wel geen badkamer kit zoals sommige doen.
Maar van die siliconen die binnen een min. "hard" zijn.

Kawa had ze omdat hij als hij op een steentje ging staan hij 3 passen voorzichtig liep omdat er misschien nog wel meer steentjes liggen Haha!
Dus daar hielp het goed voor.

Toevallig heeft hij vorige week een keer de zooltjes weg gelaten.
Kawa's hoeven zijn de laatste jaren flink sterker geworden, dus eens kijken hoe hij nu reageert.

Ik betaalde voor 4 kant beslaan en voor zooltjes 100 euro.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:07

sjaak stond ook op zooltjes met siliconen. deze zijn er ondergeplaatst na langedurige en steeds terugkerende kreupelheid aan het voorbeen.
Mijn ervaring is er goed mee.
De totale kosten zijn 139 euro, maar dat is rondom beslaan, zooltjes + siliconen voor en een verdoving voor het monster. daarnaast zit er extra reiskosten bij, omdat hij uit friesland komt!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:02

Andrew heeft ook siliconen gehad, alleen de voorbenen op ijzers met zooltjes en siliconen. Dat was toen 70 euro, maar zal nu wel weer een stuk duurder zijn omdat gewoon voor beslaan al 60 a 65 euro is.
Andrew kreeg ze omdat hij heel gevoelig liep (vooral op harde bodem in draf en op losse steentjes altijd heel zielig/kreupel. Het hielp heel goed. Helaas gaan zijn hoeven stuk van de ijzers, dus nu loopt hij zonder, en straks heb ik hoefschoenen om uit te proberen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 22:09

Citaat:
deze zijn er ondergeplaatst na langedurige en steeds terugkerende kreupelheid aan het voorbeen.


Dit is dus ook de reden voor Magic

Maar zooltjes met siliconen hoeven dus niet blijvend te zijn? Dan is er nog hoop... Verward