vochtbult???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

vochtbult???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 19:54

De kruising fries/wpn'er waar ik nu lekker op kan hobbelen heeft aan d'r linkerzijde van haar lichaam een rare grote bult. Zit wel onder het zadel, niet op d'r rug maar aan de zijkant. Het lijkt een grote vochtbult, voelt alleen best wel hard aan, maar doet d'r geen pijn, ze reageert niet als jer eraan zit/erop drukt.
Iemand ideeen wat dat kan zijn of zelfs 'ns zoiets gehad bij je paard?

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:09

Het kan een insectesteek zijn.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:24

zit het echt onder het zadel of net erachter, achter het zadel liggen namelijk de nieren en die kunnen ook opgezet raken. dan zou ze ook minder wendbaar moeten zijn op 1 kant

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 21:30

nee tis echt onder het zadel, zeg maar net achter de schouder.
Maar ze wil wel minder inbuigen dan rechts dat wel, maar dat kan ook komen door hoe ze gereden is de laatste tijd (alleen recreatief en door kleine kinderen....)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:22

Misschien heeft ze een trap gehad van een ander paard, mijn vorige pony had dit ook een keer, lijkt heel erg op de beschrijving die jij geeft. Raar genoeg had hij er ook geen pijn aan, of hij liet het niet merken. Het zat wel op zijn achterhand. Na 2 weken trok het weg. Maar bij jou kan het ook wel aan het zadel liggen, maar dat is vanaf hier moeilijk te beoordelen.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:34

Mijn paard had dus ook een grote bult en die werd steeds groter en groter toen vertouwde ik het niet meer !
onze stalhouder zei dat het een vetbult was maar de DA zei dat het misschien een kankergezwel was wij helemaal over de rooie natuurlijk
gelijk in die week eruit laten halen er zaten nog zeven bobbeltjes naast en onder die ook weg gehaald opgestuurt naar Utrecht.

Bleek het gelukkig een goedaardig gezwel Haha!

We zijn nu 6 weken verder en het heelt heel goed en snel er zit al bijna weer helemaal haar overheen en binnenkort kunnen we weer met zadel rijden want het zat net onder zijn schoft!

dus ik zou als ik jou was even de DA erbij halen want het kan ook iets ernstigers zijn zeker als tie groeit!!
succes ermee

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:39

Kan je de vorm iets beter beschrijven? Daar kan je vaak wat meer uit op maken.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 15:08

batje schreef:
Kan je de vorm iets beter beschrijven? Daar kan je vaak wat meer uit op maken.


een groot ei zeg maar
aan de andere zijde heeft ze het ook, zij het HEEEEEL lichtjes, dus daarom denk ik zeker niet dat het van een trap ofzo is.
Het is niet warm en niet pijnlijk.......

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 17:33

DA laten komen voor de zekerheid!!