paardenneusjes in de zomer :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

paardenneusjes in de zomer :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 21:00

toen ik het toppic van teigetje las moest ik even denken aan me eigen paardje,zij heeft ook een hele lichte wit\rose neus.
houden jullie hier rekening mee inverband dat de neusjes kunnen verbranden in de zomer?
zoja wat doe je dan?
of heb je er iets voor?

groetjes galina en mickey

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:04

Ik heb ooit van iemand de tip gekregen om aan de neusriem van het halster een lap stof te hangen die over de neus valt. Zo zou die dan beschermd worden tegen de zon. Zonnecrème met een hoge factor zou ook een optie zijn...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:10

Zonnebrand-creme met een hoge beschermingsfactor ("sunblocker") helpt altijd wel goed Lachen !
Een doekje op de neusriem van het halster naaien is ook een idee, maar sommige paarden vinden dat niet echt leuk Clown ; een kwestie van uitproberen dus!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:21

zonnecreme helpt idd wel goed, maar denk er wel aan dat je daarmee de huid van je pony week maakt. en als je het dan een keer vergeet in te smeren kan het echt heel erg worden

sofieenhans
Berichten: 56
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: Zwevegem (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:35

Nivea-creme

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 23:10

sofieenhans schreef:
Nivea-creme


Wel met beschermingsfactor Knipoog , anders is het "gewoon vet" en dat brand er juist weer in Scheve mond !

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:34

Teigetje, die lap stof moet dan wel een beetje stug zijn. Anders ademt het zo rot Knipoog .

Afbeelding
te verkrijgen bij CashelCompany.
Ik heb hem zonder oren, maar nog niet echt gebruikt.

Fotosen crème van de Paardendrogist is ook wel goed.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:35

Waow dat is wel Flashy en Spacy Haha!

kascar

Berichten: 62
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:35

Vraagje aan Paintje of aan iedereen die het weet: kun je die kapjes (die ook op foto hierboven staat) ook in Nederland kopen? En waar? Alvast bedankt! Liefs van Carolien

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 14:42

Éen keer laten verbranden dan hebben ze er de rest van de zomer geen last meer van.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:36

je kan zo'n lapje ook net iets boven de neusgaten afknippen, dat moet
zelfs want anders gaat het met water drinken in de neusgaten hangen.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:47

citalover schreef:
Éen keer laten verbranden dan hebben ze er de rest van de zomer geen last meer van.

Het spijt me, maar dat is niet waar! Ik heb best veel paarden hier in de zomer, en keer op keer verbranden de neuzen. eerst wordt het rood, dan komen er strepen, dan wordt het hard, en vervolgens laat het los. Weer een normale neus, maar dan na 3 dagen begint het weer op nieuw! En het stopt pas als ik dagelijks of 1 keer in de 2 dagen (ligt aan het paard) de neuzen insmeer met zonnebrand creme. Echt ik heb al veel geprobeert, want het is geen pretje om je paarden uit de wei te moeten vangen telkens, om dat neusje in te smeren. De paarden hebben er ook een hekel aan, die vieze geur.....

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:55

sherwood"]
[quote="citalover schreef:
Éen keer laten verbranden dan hebben ze er de rest van de zomer geen last meer van.

Het spijt me, maar dat is niet waar! Ik heb best veel paarden hier in de zomer, en keer op keer verbranden de neuzen. eerst wordt het rood, dan komen er strepen, dan wordt het hard, en vervolgens laat het los. [quote]

hmm dan zal het wel aan onze paarden liggen.
Wij laten het gewoon één keer verbranden dan word het rood en de huid word ruw en schraal vervolgens komen er allemaal blaasjes en blaren op die laten na enige tijd los en dan is het afgelopen.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:05

Ik ben ook erg benieuwd of die hoofdkappen ook in nederland verkrijgbaar zijn, en dan bedoel ik die met oren en neusstuk eraan

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 06:55

Zielig man, zo'n hoofdkap, dat is toch paard-onterend! Maar goed...een verbrande neus is ook niet alles. Ik smeer de snoetjes in met zonnebrand. Hoe zou dat nou eigenlijk id natuur gaan? Daar verbranden ze gewoon.....

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 07:35

Mooi zo'n masker maar is zwart niet een beetje heet?? Ik gebruik voor Niek een wit katoenen lapje dat ik aan het halster bevestigd heb, werkt goed en smeer dan ook nog z'n neus in.
Laten verbranden vind ik niet kunnen!!! Weet je wel hoe erge pijn dit doet en rijd je dan ook nog met hem?

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 10:21

ik smeer de neusje in met zonnnebrand maar ze hebben nog nooit verbrande neusjes gehad voordat ikd at deed ik denk dat ze haar neus zo vies maakt dat zeniet meer kunnen verbranden

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:34

Bij ons op stal stond een Welsh Cob met een hele witte kop, dus ook neus. Hij had in de zomer ook gewoon een lapje stof aan de neusriem van het halster hangen. Gewoon vastgenaaid rond de neusriem, en dan hing het los over zijn neus. Geen problemen. Hij kon gewoon ademen en vondt het ook niet vervelend, zo'n doekje.

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:58

milton verbradt zijn neusje ook snel, en ik smeer er uierzalf op!
dat werkt ook goed..
hij heeft nu alweer kloven op zijn neus...

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 15:01

SuperMilton, ik zou geen uierzalf op z'n neus smeren dat brandt er juist in!! Gebruik gewoon wat je zelf gebruikt met een hoge beschermingsfaktor!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:17

uierzalf help heel goed hoor.
een haf waar ik oprijd had een verbradne neus met een blaar enzo elke dag uierzalf erop en na een week was ie dicht

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:34

citalover"]
[quote="sherwood"][quote="citalover schreef:
Éen keer laten verbranden dan hebben ze er de rest van de zomer geen last meer van.

Het spijt me, maar dat is niet waar! Ik heb best veel paarden hier in de zomer, en keer op keer verbranden de neuzen. eerst wordt het rood, dan komen er strepen, dan wordt het hard, en vervolgens laat het los.
Citaat:

hmm dan zal het wel aan onze paarden liggen.
Wij laten het gewoon één keer verbranden dan word het rood en de huid word ruw en schraal vervolgens komen er allemaal blaasjes en blaren op die laten na enige tijd los en dan is het afgelopen.


Nou da's ook paardvriendelijk zeg, jij gaat toch ook niet in de zon zitten tot de blaren op je rug zitten, weet je hoe zeer dat doet!!!

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:02

citalover schreef:
Éen keer laten verbranden dan hebben ze er de rest van de zomer geen last meer van.


Dat een keer verbranden is dus niet zo bij mijn paard...Als het dan weer geheeld is heeft hij de volgende dag er zomaar weer brandblaren opzitten..

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 00:29

Ik smeer ze in met zonnebrandcreme met een hele hoge beschermingsfactor..maar bij de ruiterzaak heb je ook vaak verschillende middeltjes voor roze neusjes in de zomer..

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 01:13

Die van ons heeft dus niet alleen d'r neusje verbrand, maar doordat ze ineens heel erg ging verharen ook d'r rug, daar gingen best wat flessen zonnebrand inzitten. D'r haar groeit gelukkig al weer snel aan, maar de korsten zitten evengoed op d'r rug. Heeft nog iemand dit wel eensgehad?