knieblessure paard, mogelijkheden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChristelSla
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Zaandijk

knieblessure paard, mogelijkheden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 11:56

Mijn paard is 2 weken kreupel geweest rechts achter en nu loopt hij weer wat beter, althans ...hij zet zijn been zo raar neer.
Waarschijnlijk komt het vanuit zijn knie.
Weet iemand wat van aandoeningen in de knie af?
Botsplinters, uit de kom, banden verrekt?
Hoe hij kreupel is geworden, geen idee. Zomaar ineens gebeurd.
Bedankt!!

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:10

Ik zou eerst een veearts erbij halen en eventueel foto's laten maken, dan weet je meteen wat er aan de hand is.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:53

idd da erbij halen en er ook niet op gaan rijden.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:59

Misschien heeft hij op de een of andere manier zijn kniebanden verrekt/gescheurd waardoor hij kreupel werd. Maar natuurlijk heb/krijg je alleen zekerheid van je DA.
Bij jonge paarden (ik weet niet hoe oud jouw paard is) komt het regelmatig voor dat de kniebanden overbelast kunnen raken, verrekken of zelfs scheuren. Rust is dan het eerste voorschrift, maar, zoals ik en de anderen al zeggen, haal je DA er bij dan weet je het zeker.

ChristelSla
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 19:14

Hoi
Mijn dierenarts is er al 2 x bij geweest en ik ga morgen foto's laten maken in Utrecht. Maar ik wilde van te voren al wat info hebben, ben natuurlijk op vd zenuwen. Afwachten is het enige dat ik kan doen.
Leon is 9 en zijn kniebanden zijn denk ik niet overbelast.
Ik vrees voor een botsplinter.
Maar ja, kan hij daar nu in ene last van hebben?

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:16

Mijn paard Odin heeft ook een keer zijn kniebanden van het rechterachterbeen verrekt. Bij hem is het gekomen doordat hij waarschijnlijk vast heeft gelegen in zijn stal. Hij liep er niet onwijs kreupel op, maar "hobbelde" als het ware, ik voelde tijdens het rijden dat er achter mij in zijn achterhand iets niet klopte, kon alleen niet zeggen wat precies. Het was bij hem met name linksom in de bochten te merken.

De behandeling bij Odin is gedaan door middel van het inspuiten van zijn knie met ontstekingremmer, en een paar weken rustig aan doen.
Gelukkig voor hem en mij is het hierdoor helemaal over gegaan en heeft hij er geen last meer van gekregen.

Ik wens jou heel veel sterkte ermee, hopelijk komt het snel allemaal weer goed!

ChristelSla
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 09:48

Hallo meiden
Gister naar Utrecht geweest en ik weet nog steeds niet wat Leon heeft. Zijn been is stuk voor stuk verdoofd geweest ,tot aan de sprong en hij liep steeds niet beter. Duss...het zit boven zijn sprong, wat ik al verwachtte.
Nu moet ik 3 weken rustig aan met hem gaan doen, en daarna terugbellen of er al verbetering is. De arts wilde 'moeder natuur'eerst even zijn werk laten doen, misschien dat hij over 3wk wel beter loopt, omdat het iets simpels is zoals een verrekking. Zo niet, dan krijgt hij hele nare onderzoeken, foto's , echo's, prikken etc in zijn heup, knie en bil. Ik ben dus iets meer gerust gesteld, maar ja....afwachten is het enige wat ik kan doen nu.
ben wel blij dat ik meteen hem grondig heb laten onderzoeken.
Wordt vervolgd...
Groetjes Christel

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:35

Ik hoop voor je dat het inderdaad alleen een verrekking is. Ik ga in ieder geval heel erg voor je duimen hoor. Sterkte ermee.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 21:58

Mijn vroegere verzorgpaard moest altijd als hij op ijzers ging op een speciale manier bekapt worden anders ging zijn knie uit de kom..
Het paard van een vriendin van mij had hier ook last van en die liet hem ook speciaal bekappen bij haar paard hielp het echter niet, zijn banden waren uitgerekt dit is met rust en fysio weer goed gekomen.