Stoppen met Joint Supplement?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Stoppen met Joint Supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 22:50

Mijn paard krijgt dit nu een jaar voor d'r arthrose. Tot voor kort 1.5 schepje per dag, nu 1 schepje.
Zit er over te denken om het helemaal af te bouwen en te kijken of ze helemaal zonder kan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Sowieso zijn ervaringen met Joint Supplement welkom!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 08:52

Ik heb geen ervaring met Joint Supplement maar mijn paard krijgt Radical SP voor zijn artritis en dat heb ik de laatste weken ook afgebouwd en hij loopt nu al twee weken zonder en dat gaat tot nog toe prima.
Ik denk dat ik hem nog even een paar weken er af laat en dan weer even een kuurtje geef. Met chronische problemen kom je er toch niet onderuit om levenslang te ondersteunen. Dus ik denk dat je best even kunt kijken hoe hij het zonder doet en als hij slechter wordt begin je weer. Ik denk dat het voor het lichaam ook wel goed is om even GEEN toevoegingen te krijgen.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 11:19

Op de kliniek waar ik heb gewerkt, raden we dat ook aan, veel mensen hebben er goeie resultaten van, wat je natuurlijk kan doen is het langzaam aan verder afbouwen en kijken tot hoever je kan gaan, in ene er mee stoppen kan natuurlijk ook maar dan duurt het weer zo lang als je het toch weer wil geven en dat het dan werkt, succes ermee

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 18:25

Ik weet niet of Joint supplement glucosamine en chondroitine bevatten, maar als het zo is, dan duurt dat 3 maanden voordat het uit het bloed is. Ze hebben het hun hele leven nodig.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 21:41

Joint supplement is voor 99% glucosamine.
Mist, waarom hebben ze het volgens jou hun hele leven nodig?

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:49

Dat komt niet van mij maar van mijn eigen dokter/manueel therepeut die daar uitgebreid onderzoek naar heeft gedaan (bij mensen dan). Mijn paard staat op het break-overbeslag (ivm verbening vd hoefkraakbeenderen, lage- en hoge overhoef: uitgebreide arthrose dus) en dat gaat super, ik rij zonder beperkingen, behalve dan springen. Wel geef ik ook glucosamine en chondroitine (puur vd apotheek) omdat onderzoek naar deze stoffen hele positieve resultaten (iig voor de pijnklachten) geeft maar de resultaten op de lange termijn (langer dan 5 jaar) zijn nog niet bekend. Ik heb dus zoiets van "als het verdere arthrose voorkomt en het proces misschien wel stil legt" dan is dat natuurlijk geweldig, en aangezien ik zeer gehecht ben aan mijn paard....begin ik daar voor de zekerheid nu maar alvast aan, ondanks het feit dat ze door het speciaal beslag al helemaal weer goed loopt.

Ik heb zelf met mijn rug ook e.e.a. meegemaakt, dus ik heb die manueel therepeut ook gelijk het hemd van z'n lijf gevraagd over arthrose Haha!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 22:16

Hmm, pure glucosamine is waarschijnlijk vele €'s goedkoper dan dat Joint Supplement... Klinkt misschien stom, maar het is toch echt mede een reden dat ik het probeer af te bouwen, maar als het niet gaat krijgt ze het gewoon weer. (spul is van € 70,00 naar € 120,00 verhoogd voor 2 kg, doe er 4 maanden mee Scheve mond)

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:22

Hier (in Belgie) kost 250gr. Euro 25,- chondroitine is een stuk duurder maar hebben ze ook minder van nodig 250gr. Euro 85,-
Ik ben gewoon de eerste beste apotheek binnengegaan dus heb niet rondgeshopt...is misschien wel de moeite waard maar deze man kent mij inmiddels (moest wel even achter z'n oren krabben toen ie hoorde hoeveel ik moest hebben Verward - tja voor een paard...dat had ie nog niet meegemaakt Haha! ) als ik hem s'morgens opbel dan kan ik het s'middags afhalen. Ik ben het eigenlijk puur gaan geven omdat er op die mixdrankjes bijna nooit precies staat hoeveel er in zit.

oh ja... nog iets je moet dan vragen naar glucosamineSULFAAT want als je gewone glucosamine neemt dan is dat lang niet zo sterk als ...sulfaat althans dat heb ik me door die apotheker wijs laten maken.