Zware benauwdheid met warm weer, ze red het niet lang meer..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Re: Zware benauwdheid met warm weer, ze red het niet lang me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:32

Voor de nieuwschierige onder ons.Waarom heb je haar laten dekken.Het gaat blijkbaar al jaren niet zo goed.Dat het nu nog slechter gaat is niet zo gek.Een dracht en een zogend veulen,dat eist nogal wat van een merrie.


Anoniem

Re: Zware benauwdheid met warm weer, ze red het niet lang me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:44

cisje schreef:
Ik heb een merrie die al jaren zomers met warm weer het benauwd krijgt.

Ze is niet dampig.

Kijk het zinnetje hier boven komt uit je eigen verhaal.Zo'n paard zou ik niet laten dekken.

Jou dierenarts denkt blijkbaar aan een longontsteking?Waarom krijgt ze dan geen cortisone?
Als de pony zo slecht is, red je het niet met ventipulmin alleen.Ik denk dat je toch hard moet gaan denken om pony en veulen te scheiden hoe hard het ook is.Via de moedermelk krijgt het veulen ook alles binnen.Bij de centrale voor moederloze veulens zou je voor het veulen een vervang mama kunnen zoeken.

En waarom is deze pony niet Dampig?Uit jou verhaal klinkt het mij als een dampige pony.

Mijn paard van 14 is ook een chronische hoester,ik zou het niet in mijn hoofd halen haar te laten dekken,terwijl ze nog makkelijk een uur draaft zonder nat te worden.Maar zij krijgt ook nagelang haar snot ventipulmin en cortisone.Ik denk als je je pony echt nog wil helpen dat je het beste een dierenkliniek inschakelt.Er zullen hier weinig mensen iets voor je kunnen doen.

veel sterkte met de pony,ik hoop dat het nog goed komt met haar.


Anoniem

Re: Zware benauwdheid met warm weer, ze red het niet lang me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:12

Ik stel geen diagnoses,alleen een boel vragen.
Omdat ik het een raar verhaal vind ,maar ik zal niks meer zeggen,en hoop dat je een oplossing vind.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CairnTerrier, Homerup, Padoertje en 81 bezoekers