Luchtwegallergie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Luchtwegallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 16:12

Sinds twee weken slaat mijn pony heel erg met zijn hoofd, dat is eigenlijk alleen met het rijden. Hij doet het de eerste 10 min. niet, maar als ik wat harder heb gewekrt begint het. Hij doet het ook niet continue, maar onverwacht. Hierbij moet hij ook heel veel briesen. Nu dacht ik zelf aan een luchtwegallergie en heb het er met mijn stalhouder over gehad en die had ons zien rijden en die dacht er toen ook meteen aan. Maar omdat hij de jaren ervoor nooit zoiets heeft gedaan twijfel ik toch nog een beetje. Of kan zoiets ook ineens op komen zetten?
Mijn vraag is nu: Wat zijn de kenmerken van een luchtwegallergie?
En wat kun je er tegen doen?

Het is zo fijn om klein te zijn!!


lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 21:21

joyce B schreef:
Als je pony veel briest als je meer werkt, kan het zijn dat door het zwaardere werk, de longen zich uitstrekken/opblazen, en daardoor slijm los komt wat eerst vast zat. Zolang je pony niet erg snottert, hoest, of erg hijgt en nahijgt met het rijden of erg weinig energie/looplust heeft, zal het nog wel meevallen...


Hij hoest of snottert helemaal niet, daarom zat ik inderdaad te denken aan een soort van hooikoorts, maar wat valt daar eventueel aan te doen?

Het is zo fijn om klein te zijn!!


lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 14:43

Weet echt niemand wat je tegen een eventuele luchtwegallergie kunt doen??

Het is zo fijn om klein te zijn!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Equinight, Facebook, Nescio18, sSanne, tengeltje11, XxxAnouk98 en 26 bezoekers