paard met pollenallergie???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

paard met pollenallergie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 12:55

Ik ging laatst weer eens op buitenrit met mijn bijrijdpaardje Ledurmo en toen ging hij de hele tijd met zijn hoofd schudden en proesten enzo. Als je gewoon in de bak rijdt is er niks aan de hand Verward Nu staat er iemand op onze manege en haar paard deed precies hetzelfde en die heeft dus pollenallergie. Ze heeft nu zo'n netje van de paardendrogist gekocht wat je voor het paard zijn neus moet hangen en dan krijgen ze niet van die deeltjes in hun neus. Denken jullie dat Ledurmo dat ook heeft?

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:12

Vraag eens of je het netje mag lenen, doe hij het met netje om niet dan is de kans heel groot en weet je dus wat je het best kunt doen. Succes....

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 15:09

hmm ik zou idd eerst eens het netje lenen,om te kijken of het helpt.
die netjes kun je trouwens kopen bij de paardendrogist Lachen
een paard bij ons op stal heeft ook pollenallergie,maar die doet geloof ik niets met zn hoofdschudden?
mijn pony deed dat voorheen ook welles met buitenrijden,kunnen ook vliegjes in zn oren zijn.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 15:21

beautyfull_mickey schreef:
hmm ik zou idd eerst eens het netje lenen,om te kijken of het helpt.
die netjes kun je trouwens kopen bij de paardendrogist Lachen
een paard bij ons op stal heeft ook pollenallergie,maar die doet geloof ik niets met zn hoofdschudden?
mijn pony deed dat voorheen ook welles met buitenrijden,kunnen ook vliegjes in zn oren zijn.


ja dat kan ook wel van die vliegjes maar hij proest ook de hele tijd alsof er iets in zijn neus zit

LindaJ
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:10

Mijn paard heeft ook pollenallergie maar bij hem uit zich dat niet in hoofdschudden, maar in hoesten en benauwdheid, snotneus etc. Ik heb ook net die netjes bij de paardendrogist besteld. Nog niet gebruikt, want momenteel heeft hij nergens last van. Maar bij die netjes zat een folder waarin ook alle bekende oorzaken van hoofdschudden opgenoemd stonden. Ik heb het nu alleen niet bij de hand... Het was wel meer dan alleen pollenallergie in ieder geval.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 20:20

LindaJ schreef:
Mijn paard heeft ook pollenallergie maar bij hem uit zich dat niet in hoofdschudden, maar in hoesten en benauwdheid, snotneus etc. Ik heb ook net die netjes bij de paardendrogist besteld. Nog niet gebruikt, want momenteel heeft hij nergens last van. Maar bij die netjes zat een folder waarin ook alle bekende oorzaken van hoofdschudden opgenoemd stonden. Ik heb het nu alleen niet bij de hand... Het was wel meer dan alleen pollenallergie in ieder geval.


ja ik heb dat van dat hoofdschudden in de catalogus van de paardendrogist gelezen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:24

Andrew heeft steeds jeuk aan zijn neus, volgens mij heeft hij ook last van hooikoorts/pollen Knipoog Als ik hem droog hooi geef, staat hij ook binnen 5 minuten te snotteren.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:57

Mijn paard heeft hooikoorts en dat uit zich ook doordat ze steeds maar haar neus wil krabben. Ik zou die netjes willen bestellen maar zou eerst graag de ervaringen van anderen horen over zo'n netjes.
Dus wie heeft zo'n netje en welke resultaten heb je ermee?

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:52

Mijn paard schut alleen tijdens het rijden met zijn hoofd. Ook een pollenallergie??

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 23:09

nee lein,schudden met het hoofd onder het rijden kan veel betekenen.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 10:09

beautyfull_mickey schreef:
nee lein,schudden met het hoofd onder het rijden kan veel betekenen.


Zoals wat? want hij doet het naar ongeveer 10 min. instappen en rustig draven en als ik dan een klein galopje heb gehad, dan begint het hele erge schudden. Voor die tijd briest hij alleen erg.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 14:56

tja zoals wat weet ik allemaal niet,ik zou er dan eens een dierenarts bij laten komen als het zo blijft.
maar het kan meerdere betekenissen hebben.
ik wist trouwens niet dat paarden dat met pollenalergie deden,wat ik wel wist ervan is wat lindaj schreef:

Mijn paard heeft ook pollenallergie maar bij hem uit zich dat niet in hoofdschudden, maar in hoesten en benauwdheid, snotneus etc. Ik heb ook net die netjes bij de paardendrogist besteld. Nog niet gebruikt, want momenteel heeft hij nergens last van. Maar bij die netjes zat een folder waarin ook alle bekende oorzaken van hoofdschudden opgenoemd stonden. Ik heb het nu alleen niet bij de hand... Het was wel meer dan alleen pollenallergie in ieder geval.

dadelijk koop je zo'n netje voor niets,en echt goedkoop zijn ze niet,rond de 50 euro.
het is iets anders als je zeker weet dat je paard het heeft en je koopt het dan.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 17:42

Ik laat komende week zowieso de dierenarts komen maar ik weet bijna zeker dat het een luchtwegallergie is. En het netje schijnt niet zo goed te helpen. Tenminste bij een manege paard bij ons niet.

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:27

Mijn paard heeft een stofallergie en waarschijnlijk is hij ook gevoelig voor pollen want tijdens het buiten rijden schud hij op plekken met veel bloemen meer als wanneer er geen bloemen staan, maar in de bak tijdens een lange droge periode valt er ook niet te rijden met hem, dus nu heb ik die netjes van de paardendrogist ook besteld, ik hoop dat ze werken , ik laat het jullie wel weten zodra ik ze binnen heb ga ik het gelijk proberen. Koe Koe