Kreupel of aanstellerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Kreupel of aanstellerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 10:53

Mijn pony heeft zicht een week geleden verstapt voor. Sindsdien heeft hij halve week echt kreupel gelopen en heeft hij rust gehad. Da afgelopen dinsdag laten komen moest aan lange lijn halve meter draven, da zag niets voelde niets en zei of ik hem nog een week rust geven of rijden en doorrijden tot hij echt kreupel loopt. Daar begin ik dus niet aan, ik ga mijn paard niet kreupel doorrijden. Gisteren wel gereden over hoefslag loopt niet kreupel maar wel korter voor als anders, de een ziet het wel en de ander ziet niets. Wat zouden jullie aanraden gewoon rijden of hem nog een week rust geven. Zijn benen zijn niet dik of warm, heel appart. De opmerking van de da doorrijden tot kreupel omdat ze anders geen onderzoek kunnen doen vind ik raar. Als ik wil dat zijn benen op de foto of scan gaan doordat hij een beetje onregelmatig loopt kan ik toch gewoon zelf bepalen.....
Bedankt voor jullie reacties

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:04

ik kan er wel bij inkomen wat de dierenarts zei, als een paard niet echt kreupel is,kan hij er ook niets aan zien , en zie ik ook geen reden om hem rust te geven , je moet naturlijk niet gaan springen enzo, maar gewoon normaal rustig rijden ,en als het dan echt iets is, dan komt het eruit
maar zoals je al zegt dat ie zich verstapt heeft.....ga maar eens na als jij je verstapt, dat doet zeer, maar bewegen is dan wel een goede optie, ga lekker in het bos RECHTUIT stappen en licht draven , want op die manier bevorder je een spoedige genezing.
verw8 je dat het wat anders is, dan kunje hem dus ook nog een week op rust zetten .maar ik zou voor het bos gaan.verder benen lekker koelen na het rijden en evt insmeren met cole's liniment, baat het niet dan schaadt het niet!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:09

Dit is een dubbelpost.
Verdere reacties graag bij de andere post. Deze is op slot.