Osteopaat/SPAT

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Osteopaat/SPAT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 17:18

Bij Michelle is een tijdje geleden spat geconstateerd, het was niet ernstig, maar ze was een paar keer flink ineens door d'r achterbeen gegaan en kon er niet meer opleunen, terwijl het de dag erna weer helemaal over was.

Verder is ze ALTIJD al ietsje onregelmatig geweest rechtsachter.

Nu is er dinsdag bij ons op stal een Osteopaat geweest( ik was er zelf niet bij) en die heeft naar Michelle gekeken en die zei dat ze helemaal geen spat had!

Het kwam allemaal voort uit een blokkade of iets dat bij d'r rechterflanken zat.. daar reageerde ze ook op toen hij daar voelde.
Na een behandeling zou dit over zijn.

Vind dit toch best raar, maar zou het nog best kunnen geloven!


Hebben meerdere zoiets meegemaakt?


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 17:29

Ik was er toen zelf helaas niet bij, maar hij heeft aan d'r sprongewricht gevoelt en kon het ietsje voelen..
Daarnaast heeft hij buigproeven gedaan en scherpe bochten gemaakt om te kijken hoe ze dan liep.

Ik kreeg ontstekingsremmers en na 2 a 3 weken kwam hij weer kijken en het was wel verbeterd ik mocht weer wat gaan stappen..maar wel met het risico dat als ik later weer ging draven dat ze soms bijv. bij een verkeerde stap even pijn had.

Zoiets was het..ja dit zijn wel mijn woorden hoor, niet dat je denkt wat komt die arts dom over ofzo.

Ik kon nog wel foto's laten maken om te kijken hoever de spat precies gevorderd was en hoe het nog zou gaan vorderen.
Dit heb ik niet laten doen.
Laatst bijgewerkt door denz op 01-05-03 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 17:31

crossmonster schreef:
zonder foto's kunnen ze niets met zekerheid zeggen .



De arts of de osteopaat Tong uitsteken


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 20:33

Die osteopaat zei dat ze absoluut geen spat had, hij kon het voelen, toevallig heeft hij bij een ander paardje wel hele lichte spat geconstateerd.

Ik wacht nog af tot hij weer komt, dan laat ik michelle behandelen, en dan kijk ik hoe dat gaat.

Ze loopt verder helemaal niet kreupel ofzo, maar pas een ritje gemaakt met een ander paard, ging per ongeluk in galop en na een kwartiertje liep ze ineens weer kreupel, wat na 10 minuten weer weg was.(waarschijnlijk toch weer iets té belast)

Ook al is het spat, daar is verder niks aan te doen behalve speciaal beslag, maar dat is alleen maar nodig als het paard rot loopt.

Hij zei ook dat het haast onlogisch is als een paard op latere leeftijd op de 1 na de andere dag spat heeft, dan moet hij het al langer gehad hebben en al eerder last hebben gehad.. (dit heb ik gehoord hoor dat hij dat zei)

Maar goed, ik wacht af tot hij nog eens komt...
Michelle heeft zowat geen last, en nu ze weer slecht heeft gelopen die ene keer rij ik niet of loop ik ernaast.(ze staat zoiezo altijd overdag op de wei)

Foto's maken kost aardig wat en dat wil ik nu gewoon niet doen, kijk als ze hevige last zou hebben dan had het een ander verhaal geweeest.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 14:49

Denk niet dat het echt met pijn te maken heeft hoor..
Waarschijnlijk is het gewoon iets wat knel zit waardoor ze iets kortere pasjes neemt...Hoeft nog geen pijn te doen toch.

En natuurlijk wil ik er wel achter komen wat het is, ik heb al weleens meer een topic gestard over het feit dat ze altijd al ietsje onregelmatig is geweest, maar ik heb echt niet het idee dat ze pijn heeft hoor.

Dat kreupele de laatste tijd is echt iets anders, ze heeft al zovaak wat aan d'r benen gehad, 1 keer een pees gescheurd, dan vaak stijf... er was bijna altijd wel wat, goede periodes en slechte periodes.. tsjah zulke dingen krijg je als ze ouder worden en ze is al een jaar of 24 dus...

Natuurlijk is dat geen excuus om niet achter de oorzaak te komen, maar ik vind het een beetje zonde geld om fotoás te laten maken terwijl er eigenlijk niet veel aan de hand is, en ook al heeft ze spat of artrose, dan is daar niks aan te doen verder, behalve speciaal beslag, maar dat heeft ze helemaal niet nodig want ze vertoont verder geen pijn!

Ja het is allemaal een beetje lastig om 9 jaar hier precies uit te leggen over hoe ze wel of niet loopt, en wat er wel of niet aan de hand is, dat kan natuurlijk verder helemaal niemand weten behalve ik en de mensen om me heen.

Dit hele topic ben ik gestard om te weten te komen of meer mensen zo'n osteopaat hebben laten komen en wat het resultaat hiervan was, maar tot nu toe heb ik daar geen echte antwoorden op gehad, jammergenoeg.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 16:12

Michelle heeft zoiezo nooit zware arbeid hoeven verrichten en zeker de laatste paar jaar doe ik het behoorlijk rustig aan( half uurtje tot uurtje stappen buiten en in goede periodes wat draven en galopperen)

De laatste tijd hou ik het bij een half uurtje buiten stappen 2 a 3 keer in de week... ik durf niet meer te doen, omdat ze de ene keer de hele rit goed loopt en de andere keer voel ik dat ze een paar pasjes niet lekker loopt(maar dat blijft altijd maar bij een paar pasjes)

Tot vorige week dan, dat ze echt ineens kreupel weer ging lopen, maar wel weer na 10 minuten over..

Ik laat haar zoiezo behandelen door die osteopaat over een aantal weken, die man die komt toch, en het kan nooit kwaad.
Zoiezo is het gewoon zo dat iedereen blokkades heeft in zijn lichaam of werveltjes die niet goed zitten en je je veel beter voelt na zo'n behandeling en je weer 'rechtgezet' bent..

Maar bedankt voor de reacties iig.. want ik wist niet eens dat je spat niet kon zien, ik dacht juist dat je spat altiijd kon voelen.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 18:18

Sorry je hoeft niet boos te worden... Tong uitsteken

Nee hij behandelt d'r niet gratis nee..

Ze liep echt niet door d'r pijn heen hoor, ik liep ernaast en zelfs nadat ze een tijdje stil had gestaan liep ze ook niet kreupel, daar geloof ik niet in..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AngeliqueB, Colinda20, germie, GoogleAdsense, IASCrawler, Loe_Loe, mabellean, tengeltje11, Ubermetrics, WillemijnL, xAnthea en 36 bezoekers