Hoefsmid geweest en nu strijkt m'n paard!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Hoefsmid geweest en nu strijkt m'n paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 15:57

Nou geweldig hoor... m'n paard strijkt noooooit en nu heeft de hoefsmid d'r bekapt en dan gaat ze strijken Verward Als ze loopt hoor je steeds tikken...heel irritant...de ene achterhoef raakt de andere achterhoef, terwijl dit eerder nooit zo was Schijnheilig . Het lijkt net of nu de binnenkant van de hoef ietsie langer is dan de buitenkant waardoor ze de buitenkant eerder neerzet dan de rest. Volgens een stalgenoot is dat normaal. Nou dat lijkt me niet Frusty ! Of wel?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 16:00

Nou lekker is dat dan! Ben je mooi klaar mee. Kun je niet zelf een heel klein beetje van de buitenste verzenen van de beide achter hoeven weg veilen? Of iemand anders dat even laten doen. Ben je er zo vanaf. Enneeen andere smid natuurlijk Haha!

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 17:39

Kan ik wel, maarre die lomperd van me Lachen is een beetje zwaar als ie met z'n hele gewicht op me staat te steunen Schijnheilig omdat ie z'n balans nog niet kan vinden als ie op drie benen staat. En we praten hier wel ff over zowat een ton hoor Tong uitsteken Haha! . Iemand nog een hoefstal in de aanbieding Haha!?

Enne, andere smid? Mwa niet elke smid wil belgen bekappen Frusty , helaas.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 19:01

laat je die ander smid toch terug komen?is dat geen service?als het niet goed is moet hij het toch beter doen

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 19:21

Ik zou gewoon die hoefsmit opbellen en zeggen dat hij het niet goed heeft gedaan!
Je betaald ervoor (lijkt mij) en dan meot jij ook waar voor je geld krijgen!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 19:26

Vangt ze zichzelf niet?
Want als ze met haar ene achterhoef langs de andere strijkt moet ze echt wat meer der pootjes optillen.
Dat heeft niets met een smid te maken.
Of strijkt ze met haar hoef langs de kogel?

painthorselover

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:27

Hoefsmid terug laten komen, als ze het eerst niet deed en na het bekappen wel is er dus wat fout gegaan.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:05

painthorselover schreef:
Hoefsmid terug laten komen, als ze het eerst niet deed en na het bekappen wel is er dus wat fout gegaan.


lekker dan, straks doet hij nog iets verkeerd, heb je nog meer gezeur! Ik zou toch maar een andere hoefsmid neemt... Weet niet hoe vaak hij er al is geweest, maar als dit (een van de) eerste keer/keren is, zou ik een ander nemen!!!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:24

Lijkt me heel erg stug dat dit probleem door het verkeerd bekappen veroorzaakt wordt. Kort na het bekappen kan een paard wel wat anders gaan lopen als onwennigheid, maar dit moet met 2 of drie dagen toch zeker over zijn. Ik lees niet hoe lang het geleden is dat de hoefsmid bekapt heeft. Wanneer dat langer dan een paar dagen geleden is, en het is overduidelijk dat het probleem ontstaan is na het bekappen, dan toch maar even iemand erbij halen met kennis van zaken.