Spierbevangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shaundylover
Berichten: 236
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: vlaardingen

Spierbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 01:33

Ik ging vandaag longeren en mijn pony wilde niet meer lopen, blijkt dus dat ze spierbevangen is. De dierenarts heeft een spuitje gegeven tegen spierbevangenheid, maar ik had nu een vraag Woensdag gaan de pony's het land die van mij kan zeker niet mee??? Het probleem is dat ze dan het hele jaar de wei niet inkan Huilen want er later bijzetten dat gaat niet.
Heeft iemand tips......

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 07:26

Advies Da vragen?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 07:53

Waarom zou ze er niet later bij kunnen, denk niet dat dat een probleem is hoor. Je werkt meer problemen in de hand als ze nu als een idioot met de kudde mee gaat lopen rennen en vliegen.
Spierbevangenheid duurt nog wel een paar weken voor dat weer over is (neem aan dat je ook medicijnen hebt gekregen) en daarna moet je altijd blijven oppassen.
Mijn pony heeft het ook gehad en nu 2 jaar later kan ik pas zeggen dat ze zo goed als genezen is door gedegen condititraining en goed blijven opletten.
Succes ermee en met die weidegang is vast wel wat te regelen.
Viv

shaundylover
Berichten: 236
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 22:50

Ja idd, ze blijft nu gewoon op stal totdat ze weer helemaal beter is en dan mag ze later het land in, het probleem daarvan was dat de pony's groepjes gaan vormen maar omdat mijn pony erg dominant is kan ze er alsnog later bijgezet worden.......
Donderdag krijg ik de uitslag over hoe erg het is??? Hopen maar dat het meevalt..........

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 10:34

Ik wens je alvast veel succes! Mijn paard is begin maart ook spierbevangen geweest.. het is ook na het longeren gebeurt dat hij opeens niet meer wilde lopen. Het gaat nu gelukkig erg goed met hem maar ik moet heel voorzichtig zijn en goed opletten. Gebruik je nu ook vitamine E met Selenium Verward Is wel belangrijk dat je dit gaat geven aan haar want dit is erg goed voor de spieren! Let op met eiwitten en goed in en uitstappen is erg belangrijk! Mocht je nog vragen hebben kun je me ook pb sturen.

Het is inderdaad verstandiger haar later de wei in te laten gaan ook vanwege de eiwitten (gras). Zorg eerst dat het beter met haar gaat en dan komt de rest wel.