Herstel kansen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Herstel kansen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 15:29

Een van de polopaarden staat morgen 14 dagen in de kliniek.
Ze heeft haar rechtervoorbeen helemaal open gehad. Het was enkel de huid die wat gehaal afgestroopt. Nu is het gehecht met 80 hechtingen en laat het los bleh!
Ik vraag mij af in hoeverre dit goed kan komen en hoe lang het gaat duren... Heeft iemand ervaring met een wond van die orde van grootte?

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:31

Ja die wond zal op den duur helen, zal je verbazen hoe goor het kan worden en hoe mooi het dan toch nog zal helen, staat het paard nog op de kliniek?? Een goeie tip, uv lamp erop heelt het sneller en minder litteken. Succes ermee

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 19:02

Ik hoop voor je dat er geen infecties ontstaan, als dat niet gebeurd, zal de wond mooi helen... Mijn pony heeft 23 maart een ernstig ongeluk gehad en zat onder de vleeswonden... nu is alles bijna helemaal weer dicht en onvoorstelbaar!!! Als het kan doe je paardje dan lekker veel de wei in (als hij/zij niet gaat rollen) dat zal de wond ook sneller genezen!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:10

Paardenhuis heelt supersnel, en vaak komt er ook nog netjes een vachtje op terug, maar inderdaad; infecties kunnen de zaak ineens omdraaien.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 18:26

Mijn vroegere instructrice van de ponyclub had haar veulen achter prikkeldraad gezet (zegt waarschijnlijk iets van haar "kunde" op paardengebied) Veulen dus in het prikkeldraad, hele been open. Hij heeft destijds een half jaar in een kliniek gestaan, allerlei ellende ivm infecties e.d. maar heeft het toch gehaald. Het been is altijd dik gebleven, maar qua beweging is er niets te zien. Het laatste wat ik gehoord heb is dat ze er M dressuur mee reed.
Voor diegene die na aanleiding van dit verhaal ook een verhoogd adrenaline gehalte hebben, ik heb haar hierom natuurlijk wel even de waarheid verteld !!!!!!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 19:22

Mijn veulen had vorigjaar ook 'r been opengehaald door een touw die m'n man had laten rondslingeren. Stuk huid eraf. Het is mooi geheeld en je ziet er niets meer aan tenzij als je van dicht kijkt, dan zie je dat op die plaats het haar "omhoog" groeit i.d.p.v. met de richting mee. Of het ermee te maken heeft of niet ???? NO IDEA!!!!! Verder had ze de week ervoor extra entingen gekregen tegen tetanus en antibiotica omdat ze toen ook met 'r voorhoef was komen vast te zitten in een hooinet (stuntveulie!!!)!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 08:41

Ze gaan het weghalen en dan een huid stransplantatie doen. Ze halen dan huid van dr bil af en zetten het op het voorbeen. Erg spannend allemaal we weten niet of het aanslaat maar gaan het toch een kans geven.