gescheurde hoeven, biotine bijvoeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 16:12

Luna heeft ook zulke hoeven, maar er zit niet zo'n scheur in.
Mij is aangeraden om regelmatig met de hoeven door het zeewater te gaan. Worden ze sterk van en groeien ze harder. Het is heel simpel maar bij Luna helpt het wel. Woon je vlak bij het strand? En ze moet natuurlijk wel de zee in durfen, maar dat ken je oefenen.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 17:16

van biotine worden hoeven idd sterker, maar je ziet pas na een een halfjaar resultaat... aangezien het ook nog eens erg duur is zou ik dat niet doen

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 18:31

Biotine is TOP! Maar hoof rite werkt ook super. Ik zit in de shires, en kom dus zeer regelmatig zoiets tegen. Je kunt ook, maar dat moet je da echt serieus elke dag doen, laurierzalf smeren op de kroonrand. Vies plakgoedje, maar helpen doet het zeker. Biotine duurt lang voordat het werkt, hoof rite gaat sneller. Maar is ook best duur....

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 19:50

WATER is wat die hoeven nodig hebben! Elke dag! Nat maken, liefst weken in een badje en daarna laurierzalf(2 of 3 keer per week) op de kroonranden, goed inmasseren.
Alleen teren na bekappen, geen hoefvet gebruiken, dat sluit de hoeven alleen maar af en je moet juist een gezonde doorstroming krijgen.
Niet vergeten dat beweging ook belangrijk is! Bij Warenko heeft het goed geholpen. Het scheurt en brokkelt haast niet meer. Je moet het wel lang volhouden, maar je zult zien dat het helpt, biotine was duur en hielp NIETS!!!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:18

Biotine werkt ook bij mensen die last hebben van scheurende nagels, dus bij een paard zal het zeer zeker ook helpen. Alleen duurt het wel even voordat resultaat resultaat ziet.
Als je bij de duitse grens woont, dan kan ik je aanraden om in duitsland naar een drogist te gaan (DM-drogerie) daar krijg je dat soort dingen goedkoper.

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:56

[quote="Jetta"]WATER is wat die hoeven nodig hebben! Elke dag! Nat maken, liefst weken in een badje en daarna laurierzalf(2 of 3 keer per week) op de kroonranden, goed inmasseren.


Is dit misschien wat je bedoeld Haha! ??

[ITP] Voetenbadje

[ITP] Voetenbadje deel II

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 14:49

Biotine bevordert de hoefgroei wel, maar je moet er rekening mee houden, dat de scheur niet aan elkaar groeit. De scheur mopet uit de hoef groeien en voordat de hoef zich helemaal vernieuwd heeft, gaat er ongeveer een jaar overheen. Met biotine zou die tijd wat korter kunnen worden.
Verder vind ik de tip om de kroonrand in te masseren met laurierzalf een hele goede, van daaruit groeit de hoef en hou je hem dus van af het begin mooit soepel.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 16:16

De appie van m'n vriendin had verschrikkelijke brokkelhoeven. Ze voert nu 1,5 jaar biotine. Ik geloof Hoof & Hair van ik dacht de paardendrogist. Eerst had ze een andere, maar die hielp niet. Toen is ze op advies van de paardendrogist op deze overgestapt en d'r hoeven zien er echt stukken beter uit. Als je wilt, zal ik haar vragen waar ze het vandaan heeft, ik ga vanavond toch naar stal.

=^.,.^=

peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 23:20

Mijn paard heeft ook last gehad van enorme scheur en brokkelhoeven. Het enige wat ik gedaan heb, is consequent met laurierzalf te werk gaan (1 maal in 2 dagen) en biotine bijvoeren... Het resultaat is er misschien niet direct (de reden waardoor mensen zeggen dat het niet werkt) maar op de lange duur werkt het echt wel!
SUCCES!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 00:39

Biotine kan best helpen, waar je op moet letten is dat er ook zwavel bij het preparaat zit, dan gaat het beter.
In dit topic is het een en ander verteld over biotine:
[MD] brokkelhoeven, helpt biotine?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 17:26

ik kan je ook verzekeren dat biotine werkt!ook elke dag een half flesje bruin bier zorgt voor betere hoeven,vraag me niet hoe dat kan , want mannen drinken dat en die worden kaal :-P :-P en nee paarden worden er niet zat van.er zijn zelfs hengstenhouders die hun hengsten elke dag bier geven.maar voor hoeven schijnt het ook te helpen!

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:19

levi"]
[quote="Jetta schreef:
WATER is wat die hoeven nodig hebben! Elke dag! Nat maken, liefst weken in een badje en daarna laurierzalf(2 of 3 keer per week) op de kroonranden, goed inmasseren.


Is dit misschien wat je bedoeld Haha! ??

[ITP] Voetenbadje

[ITP] Voetenbadje deel II


Hahahaha, ja, die is wel heel braaf!!!!!!!!! Warenko was eerst al bang als ie alleen maar dacht aan water. Hij kan nu ook in de emmer. Wel met een been tegelijk.... Haha!

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:21

Wat betreft de Biotine, Warenko heeft dat heel lang gebruikt, maar het deed niks, ja, mijn portemonnee legen!

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 21:57

Jetta schreef:
Wat betreft de Biotine, Warenko heeft dat heel lang gebruikt, maar het deed niks, ja, mijn portemonnee legen!


nje merkt het bniet alleen in je portomonee maar langdurig gebruik tast ook de lever van je paard aan

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 08:34

Biotine werkt uitstekend bij gescheurde of brokkelhoeven. Tja... het is prijzig, maarja... dan vraag ik op mijn beurt wat je paard je waard is... Knipoog

Ik zou het gewoon proberen, ookal is het prijzig. Goede hoeven zijn goud waard Haha!

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 22:24

Biotine laat de hoeven harder groeien maar maakt het niet sterker. Chevaryde van Chevalcare wel, kijk eens op mijn website...

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:00

ik heb dus al van verschillende hoefzmeden gehoord dat biotine absoluut NIET werkt.
Ik zou het eerst met het beslag afwachten. Scheelt je ook een hoop geld.

groetjes Inge

Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:33

Wat bij mijn ruin enorm heeft geholpen (die had enorme scheuren en brokkel hoeven) is zeewier door zijn eten en zijn hoeven iedere week eerst goed schoonmaken en dan insmeren met azijn en zonnebloem olie (lekker goedkoop en het werkt super). De azijn en de zonnenboem olie half om half vermengen en smeren maar, bij ons gebruikt nu bijna de hele stal het. Onlangs is de hoefsit weer geweest en die vindt hem nu prachtige glanzende harde hoeven hebben. Succes ermee.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 10:29

crossmonster schreef:
ik kan je ook verzekeren dat biotine werkt!ook elke dag een half flesje bruin bier zorgt voor betere hoeven,vraag me niet hoe dat kan , want mannen drinken dat en die worden kaal :-P :-P en nee paarden worden er niet zat van.er zijn zelfs hengstenhouders die hun hengsten elke dag bier geven.maar voor hoeven schijnt het ook te helpen!

Even off topic....
Dat krijgen mijn hengsten ook! hahaha. Als ze veel moeten dekken, is goed voor de zaad productie, van die grolsch donker bier ofzo, smaakt naar cola, vinden ze echt super leker!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 19:12

voetenbadjes enne tja vraag de hoefsmid zou ik zeggen.........