operatie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nelvandeb

Berichten: 46
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Tilburg

operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 11:53

ons paard ilse krijgt een operatie aan haar achterbenen.
de veearts had op foto's gezien dat er iets zat. dat gaan ze weghalen.
het paard heeft er geen last van maar je ziet wel een bult.
weet iemand wat dat kan zijn?
Verward

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:10

Misschien is het een cyste.
Heeft je dierenarts niet gezegd wat het is dan???

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:12

een schiefel, abces, cycte, ocd noem maar op moet je toch echt ff met je da bellen! succes ermee

nelvandeb

Berichten: 46
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 14:13

ik heb geen idee wat al diue dingen zijn en mischien heeft de dokter het wel tegen mijn vader gezegd maar hij wil nix zeggen. Behalve dat het niet zo ernstig is.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:19

Daar moet je dan maar van uitgaan hè Lachen

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:21

Bel dan de da op die erbij geweest is, als je paard geopereerd moet worden is er wel degelijk iets aan de hand!! Zou wel leuk zijn als je zelf weet wat het is, is de bult hard, zacht? zat het er zo in ene of is er iets gebeurt?

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:26

Dan zal het waarschijnlijk een cyste zijn. Dat is een goedaardig gezwelletje. Ik geloof dat daar vocht in gaat zitten, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Moet je anders even op internet zoeken bij Google ofzo.
Veel succes met operatie. En de da zal het wel weten, toch

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:58

Waarom moeten ze opereren als je paard er geen last van heeft?

Ene voordat ze aan mijn paard zouden gaan opereren zou ik wel alles willen weten en ook ivm de risico´s en kosten. Een paard onder narcose blijft een risico en is het waard om die te nemen als hij er geen last van heeft.

Sterkte.

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 15:04

Zolang je vader dan wel maar zeker weet wat er aan de hand is!! Anders zou ik zeker eerst een second opinion aanvragen. Door schade en schande wordt mijn wijs zeggen ze en ik heb er ervaring mee. Ik zal je mijn horror-story nog maar even besparen (is overigens wel goedgekomen). Veel sterkte ermee!!

nelvandeb

Berichten: 46
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 14:19

laat maar, ik weet al wat het is. het heet OCD en bijna alle paarden hebben het. als een gevrigt gaat irriteren gaat er vocht in en komt er een bult. bij sommige verwijdere ze dan een stuk bot. doen ze bij ons paard ook. Maar je paard kan er na een aantal jaren niet meer van af komen en gaat kreupelen. dus er moet een operatie komen

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:24

nelvandeb schreef:
laat maar, ik weet al wat het is. het heet OCD en bijna alle paarden hebben het. als een gevrigt gaat irriteren gaat er vocht in en komt er een bult. bij sommige verwijdere ze dan een stuk bot. doen ze bij ons paard ook. Maar je paard kan er na een aantal jaren niet meer van af komen en gaat kreupelen. dus er moet een operatie komen


Als bijna alle paarden het hebben lopen er straks een hoop blije dierenartsen rond. Dekhengsten worden niet goedgekeurd voor de dekdienst als het zichtbaar is op de foto. En de meeste worden toch goedgekeurd, dus die vlieger van bijna alle paarden hebben het gaat niet op. Ik ken meerdere paarden die het hebben, maar geen enkele heeft er (nu) last van. Maar dat zegt niets over hoe het over 3 jaar gaat, dus het is goed als het probleem dmv een kleine operatie verholpen kan worden!