Help mijn paard hoest.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:21

Krijgt ze hooi???
Dat is op dit moment erg slecht (tenminste bij ons). Codex is er ook van gaan hoesten. Het hooi in combinatie met het droge weer is waarschijnlijk de boosdoener. Krijgt ze geen hooi, dan zou het heel goed kunnen dat ze allergisch is. (een soort hooikoorts ofzo). Waarschijnlijk heeft ze zich tijdens de buitenrit druk gemaakt en daarvan is ze dan zo erg gaan hoesten. Doe het rustig aan. Ik geef Codex nu echinacea. Dat werkt weerstand verhogend. Veel sterkte en balen is dat he als de da niks kan vinden.



Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 10:31

Echinacea zijn druppeltjes die zijn gewonnen uit de echinacea-plant. Ken je de producten van dr Vogel???? Hij verkoopt ze onder de naam echinaforce (of echinafors, weet even niet hoe je het schrijft). Dat is in princpe gewoon voor mensen bedoeld, maar omdat het puur homeopatisch is, kan het nooit kwaad. Je kunt het gewoon bij de drogisterij kopen. Codex krijgt normaal zo'n 20 druppeltjes op een stukje gedroogd brood. En ik zal je een ding vertellen: hij valt erop aan, zo lekker vind hij het.
Homeopatische middelen staan er wel om bekend dat ze in eerste instantie de aandoening verergeren, om het daarna op te lossen (dus niet schrikken en alles meteen weggooien)
Ik ben hier ook mee begonnen omdat de da geen medicijnen geeft (in dit stadium) en ook omdat ik absoluut geen voorstander ben van veltipulmine (schrijf je dat zo??). Op het moment dat het hoesten het ergst was, heb ik Dex veel op de wei gezet en veel gestapt. Ik heb er dus voor gezorgd dat hij iig niet zou gaan pompen.
Veel mensen zeggen dat je niet zelf moet gaan dokteren. In dit geval kan ik zeggen:
- moet je dan wachten tot het chronisch wordt???
- Homeopatisch middelen zijn puur natuur, dus: baat het niet dat schaad het niet
Nou veel sterkte en laat je me weten als het weer beter gaat?????

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, GoogleAdsense, kiki1976, Maliboe, Melzazu, Noor17 en 117 bezoekers